Gå til innhold

Nyttårsaften.......6 år.......være oppe??

Anbefalte innlegg

Skrevet

hun er 6 år, er det galskap å la henne være oppe til midnatt??

Hun r så fasinert av rakettene, at det hadde vert stas å la hennneoppleve det som skjer ved midnatt, og ikke vare de få som er tidligere på kvelden.......

Hun sovner sikkert på sofaen i 22:00 tida som hun pleier dersom hun er leeenge oppe, er det da galskap å vekke henne??

Hun har alltid sovet over nyttårsrakettene kl 12.........

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja herlighet, hold henne oppe :)

Sover vel lenge dagen etter da!!

Skrevet

Enig med Mulan; ha henne oppe! :o)

Skrevet

Hold henne våken, eller evt vekk henne når klokka nærmer seg :)

Nå er gutten min riktignok 8 år, men fra 4-5 års alderen har han sett på fyrverkeriet. Tror han har sovnet på sofaen (og vi har bært han inn i sengen) i 20-22 tiden hvert år, men da har vi bare vekket han. Det året han var 6 år våknet han ikke før han var ferdig påkledd og vi hadde kommet ut. Vi kunne jo latt være, men for han er det å se på fyrverkeri og være ute midt på natten, med andre barn og voksne, heeelt fantastisk kult ;)

(her samles naboer, barn og voksne, på lekeplassen rett utenfor rekkehuset)

Skrevet

Når hun er 6 år og elsker raketter ser jeg overhodet ikke problemet med at hun kan få være våken. Her har vi selv en 6 åring som har vært våken i noen år nå til vi har sendt opp raketter:) 4 åringen vår får sove over de, men det er fordi han er livredd raketter så ser ikke helt poenget over at han skal se på

Skrevet

Min eldste har vært oppe til midnatt siden han var 3år, men han elsker å få være oppe om kvelden og kan sove på morgenen.

Hvis hun selv har lyst hadde jeg vekket henne om hun sovnet slik at hun fikk sett rakettene.

Skrevet

Her var han på 6 og på 3 oppe i fjor nyttårsaften... de var super slitne og masete, ikke noe var bra nok sånn utpå kvelden.... I tillegg var de kjempe slitne dagen etter... De hadde det ikke noe gøy og var heller ikke så veldig begeistret for de rakettene de så... Ingen i gata her som samles...

Så i år skal alle 3 sove!!! Slik ungene våre har gjort alle de andre årene!

Hvis du vet at hun klarer å sove/slappe av dagen etter også og at hun likevel får sovet en del, så burde det ikke være noe problem å holde henne oppe... Hvis hun virkelig er så fasinert over de rakettene =)

Skrevet

Er mer galskap å ikke la henne være oppe på nyttåraften. Mine har vært oppe siden året de ble 3. Og det har alltid vært så spennende at det ikke har vært det minste problem for dem å holde ut såpass.

Skrevet

Vi prøvde å holde sønnen vår opp i fjor. Sovnet halv tolv, og fikk ikke liv i han da vi skulle ut:-)

I år legger vi han nok, og vekker han heller litt før midnatt.

Synes ikke det er galskap å holde henne oppe da:-)

Skrevet

Selvfølgelig må en 6 åring få være oppe til midnatt. Her i huset har ungene vært oppe til etter midnatt siden de var 2-3 år. De har virkelig kost seg den dagen, masse unger, lek og latter. Og som avslutning på kvelden, raketter. :o)

Skrevet

Her nytter det ikke å holde ungene lenge oppe, det blir ukoselig både på kvelden og dagen etter. Men, vi vekker dem like før 00.00 og lar de se raketter før de legger seg igjen. Da får de en god opplevelse av det hele :o) Våre barn er nå 6 og 3 år.

Skrevet

SELSAGT må hun få ed seg nyttråsaften!! Også ved midnatt, er jo det som ER nyttårsaften.. mini har vært med ut siden han var 2 år og det er slik jeg er vokst opp også... legg henne til en dupp etter middag, så vekker du henne igjen på kvelden så hun rekker litt mere kos inne også ut ved midnatt!!

Skrevet

Vi ser det an hvert år vi. Som oftest har det endt opp med å være våkne til over midnatt. Blir litt irritable dagen etter, men de sover seg inn igjen etterhvert og det er den ene natta i året

Skrevet

Eldste min har vært oppe hver nyttårsaften siden han ble født, foruten det året han var 3, da var han syk.

Nå er han ekstremt nattugle og b-menneske, så han takler det fint. Lillesøsteren derimot er et prakteksemplar som spør om ikke det snart er kvelden dersom klokken passerer 1900 og kveldsstellet ikke er gjort, men såklart får hun og være oppe dersom hun ikke velger å legge seg.

Evt. kan de jo vekkes og legges igjen dersom de er redde for å gå glipp av noe.

Skrevet

Mine unger har alltid vært opp til midnatt på nyttårsaften. Har barn som ikke har problemer med å holde seg våkene til midtnatt, og de tar igjen søvnen dagen etter. Så ingen trøtte og sure barn her i huset heldigvis.

Men om du tror hun sovner på sofaen, ville jeg lagt henne tidlig og v ekket henne før midtnatt om hun selv ønsket å se på rakettene.

Skrevet

Mine unger var våkne da de var 6, dvs de skulle få lov men sovnet på sofaen i 11tiden.

Når midnatt kom var de så inni søvnen at du kunne ikke ha vekket dem uansett hva du gjorde.

Holdt Broremann bokstavelig talt ut av vinduet i storm, michael jackson-style, uten at han våknet.

Vakkerungen som var et år eldre, altså 7, hang sovende i vinduskarmen støttet av bestemor.

He he den eneste som fikk med seg rakettene var minstemann som hadde lagt seg til vanlig tid og som våknet klar for action!

Og første nyttårsdag kom med skuffede fjes, anklager om mammaen som ikke gadd å vekke dem, samt en MEGET triumferende lillebror som skjønte han hadde gjort noe kult de andre ikke hadde fått med seg!

Skrevet

En gang i året, skader da ikke!!! Her gjør vi det også sånn nå når de er blitt såpass store ;) (5,5 og 8 år)

:)

Skrevet

Da vi var små pleide vi å bli lagt til vanlig tid og så ble vi vekket da det nærmet seg midnatt så vi fikk med oss nyttårsrakettene. Det har jeg tenkt å føre videre til våre barn. Å være oppe til midnatt er sent for små barn, og ikke alle sover tilsvarende lenger om morgenen, så jeg foretrekker at de legger seg som vanlig og heller blir vekket hvis de ønsker det.

Skrevet

her er det rakettoppskyting på ettermiddagen for ungene i nabolaget, så vi satser på at det holder. I hvaertfall for den minste på 4 år. Hun sover aldri lengere o hun får være oppe lengere, blir heller sliten og sur hele dagen etterpå, og det er det ikke verdt. Kanskje skal 6åringen få være oppe for første gang i år, vi får se..

Gjest Hercule Poirot
Skrevet

For å være ærlig, så driter vi i hele fyrverkeritullet. Hvis ikke naboene har bananasparty, som de ofte har hatt, så hadde vi gladelig lagt oss før midnatt alle mann. Fatter ikke poenget med å skyte så mye penger rett opp i lufta - poff, borte. Ikke er det fint, heller, og det blir utrolig mye søppel og dritt av det. Skulle vi mot formodning være borte hos venner, så vil ungene bli lagt i tilnærmet normal tid, og heller bli vekt rett før midnatt hvis de ønsker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...