Gå til innhold

Hvilken str i klær bruker ditt barn ved 4 mnds alder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min gutt er 68+ cm og 7 kg, og bruker 62 såvidt enda, men 68 mest, men vokser ut av disse før jeg rakk å ta de i bruk nesten. 74 er også i bruk. Jeg har tenkt å kjøpe inn litt klær nå og lurer på om det er noen vits å kjøpe noe særlig 74? Eller gå rett på 80? Eller blir dette altfor stort for lenge? Siden han snart er 70 føler jeg han fort vokser ut av 74 også slik han gjorde med 68, men kanskje lengdeveksten snart roer seg?

Joha ull har 70 og 80, lønner det seg da å kjøpe 80? Så det varer litt? Eller risikerer jeg at dette først passer til sommern?

Er det også vanlig at bukser er større i str enn bodyer? Eller har min sønn korte bein? Bukser må han nemlig ha en str mindre i enn bodyer...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun brukte str 62, men var mye mindre enn din gutt (veide bare 8 kg da hun var 1 år... hehe!).

Jeg tror faktisk jeg ville kjøpt ull i str 70. Min erfaring er ihvertfall at den lille brukte str 74 mye lengre enn str 68. Og det er jo ikke noe behagelig med altfor store klær.

Vår lille har forresten alltid brukt samme str både oppe og nede, men hennes kusine har måtte bruke en str større i bukser. Så alt er vel vanlig;)

Skrevet

Min gutt brukte vel 56\62 rundt 4mnd, men han er liten da.. :) Min erfaring er at klærne varierer en del i str, og ungen slutter å vokse i rekordfart etterhvert. Ville nok kjøpt litt til i 74 om du mangler noen klær, så startet på 80etterhvert.

Ville nok kjøpt ulla i 70 om du skal bruke det nå. 80 ville nok blitt for stort, mn det kommer jo igjen litt an på klærne. Du må nesten se på de i butikken.

Buksene og bodyene sine str varierer veldig. Alt etter hvilken modell det er, og merke.

Skrevet

Eldste (gutt) brukte 68 ved 4 mnd alder, yngste (jente) hadde såvidt startet på 80 ved samme alder... store forskjeller mellom barn altså. Jeg syns det er så liten forskjell fra en størrelse til neste i babyklær, at jeg ofte vurderer om en størrelse opp kan passe, evt. med litt oppbrett på armer eller ben. Så har man det mye lenger.

Har du mulighet til å prøve klærne på ham? Da ser du jo fort om det er (mye) for stort eller ikke. Dumt om ullklærne, som jo koster en del, bare varer en bitteliten stund.

Forøvrig helt normalt at barn bruker forskjellig størrelse i overdeler og underdeler. Eldste min er snart 6 og har hele veien vært en størrelse under i bukser enn i bodyer/gensere. Kjenner også noen som har det omvendt.

Skrevet

Hun brukte 68 ... nå brukee hun 74 og 80 og hun er 5 måneder nå

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...