Gå til innhold

Har jeg rett på penger?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i svangerskapspermisjon, ferdig i mai. Hadde sett for meg ulønnet perm til lille hadde begynt i barnehage i august. Har ikke jobb å komme tilbake til, og vil være uten jobb til 01.01.13 siden jeg da overtar en butikk.

Har jeg krav på noe når perm er slutt, og de 7 1/2 mnd jeg vil være uten jobb?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

kan nok søke kontankstøtte.. evt også arb ledighets trygd.

Skrevet

kontantstøtte er vel eneste, arb.ledighetstrygd/dagpenger har du kun krav på om du har barnehageplass..

Skrevet

Om du hadde jobb før permisjonen, men ikke etter permisjonen så har du vel rett på dagpenger.

Husk å registrere deg som arbeidssøker og å sende meldekort. Har du karenstid så løper de i 8 uker etter at du først registrerte deg, ikke bare 8 uker etter endt permisjon.

Skrevet

Nei, barnehageplass er ikke et krav, men du må ha mulighet til barnepass.

Skrevet

Det er ikke krav om barnehageplass for å kunne søke dagpenger, akkurat hvilken form for barnepass man benyter seg av bryr ikke NAV seg med.

Skrevet

For å kunne få dagpenger må du jo være reell arbeidssøker. Om du uansett hadde tenkt å være hjemme og faktisk ikke er på utkikk etter jobb så har du selvsagt ikke rett på dagpenger. Du må også ha barnepass tilgjengelig som andre nevner. Nei, velger du ulønnet permisjon velger du også å være uten inntekt.... Du kan søke om kontantstøtte fra mnd etter barnet fyller 1 år, men utenom det har du ikke krav på noe....

Skrevet

Nei, hadde regnet med å måtte være hjemme i ulønnet perm til august og oppstart i barnehage. Jobben jeg har hatt har opphørt, så da har jeg ingenting å gå tilbake til. Skal uansett ta over en butikk om ca ett år, så vet ikke helt hva jeg skal gjøre med jobbsituasjonen imens....

 

Hi

Skrevet

Da svarer du jo på spørsmålet selv.. Du er hjemme i ulønnet permisjon og har da ingen inntekt.. Ikke verre enn det.. Om du velger å prøve å få jobb fra august så kan du jo det om du tror det kan være mulig å finne en jobb for en kort periode fra august til januar - i den perioden kan det være at du har rett på dagpenger avhengig av om du ellers oppfyller kravene...

Skrevet

Iogmed at jobben har opphørt så er du jo faktisk arbeidsledig, og kan da søke dagpenger.. Om du ikke har tenkt til å skaffe jobb fordi at du har en i vente, så er det opp til nav å bestemme om du får dagpenger eller ikke. Søk, så kaller de deg inn til et møte, så ta det derfra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...