Gå til innhold

Pottetrening etter jul. Noen tips?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er 20 mnd. og vi tror det er på tide med litt pottetrening. Hun sier fra om når hun skal bæsje og hun sier selv at hun vil gå på badet å ta det bort når hun er ferdig. Derfor tenker jeg at det kan være greit å prøve nå. Tidligere har hun fått leke med potta og hun har tisset på potta. Det gikk egentlig fint, men en kveld var hun så uheldig å sette seg oppå den greia som står opp der (vanskelig å forklare) og det var smertefullt for henne. Siden det har hun ikke villet å sette seg på potta.

Syns dere jeg skal kjøpe henne en doring eller prøve med potta igjen? Er ca. to mnd siden hun fikk ondt da hun satte seg på den tingen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vent til hun er klar. Og start heller med å bruke toalettet.

Det er først nå, vår på straks 3 år , synes det er gøy å gå uten bleie. Minner han på at han bare har truse og går på do og tisser som han skal. Han ber om bleie når han skal bæsje. Regner med at det kommer etterhvert,så stresser ikke med det.

Lykke til

Skrevet

Kjøp doring, gjem potta og bruk jula., Det gjorde vi og totalt gikk avvenninga på 14 dager. Var gutt på 2 år og 4 mnd da. Jenter er stort sett tidligere ute. Men ha ikke for høye forhåpninger, mange er ikke klar. Men jenta di viser jo tegn på at hun begynner å bli klar over kroppens funksjoner, og da går det ofte greiere enn om man "presser" det på et barn som ikke aner hva bæsj er eller føler at det er rart å ha det i bleia over tid.

Skrevet

Kjøpte dosete med trapp til tvillingene mine på Barnas Hus, da klarer de selv å komme opp og ned. Kjøpte Hello Kitty truser på H/M , vi tisser ikke på Kitty :) De var så stolte av de fine trusene at det bare var noen få uhell de første dagene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...