Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 må jeg spør arbeidsgiver om det er ok at jeg tar ferie i permisjonen- eller er det bare nav som han noe med dette å gjøre? kan arbeidsgiver si nei? isåfall får jeg ikke brukt ferien jeg har neste år.. takk for svar
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #3 Skrevet 11. desember 2011 For at du skal få feriepenger, må arbeidsgiver teknisk sett godkjenne ferien din. Og for at arbeidsgiver skal godkjenne hvor lang permisjon du skal ha, må han/hun nødvendigvis vite hvor lenge du blir borte og når du kommer tilbake. I forhold til utbetaling av foreldrepenger fra NAV, trenger du ingen godkjenning fra arbeidsgiver. Men du får jo ingen penger fra NAV de ukene du avvikler ferie.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #4 Skrevet 11. desember 2011 men kan arbeidsgiver da avslå ønske om ferie i permisjon?
Anonym bruker Skrevet 13. desember 2011 #5 Skrevet 13. desember 2011 Arbeidsgiver kan ikke nekte deg å ta ut lovfestet eller tariffbestemt ferie. Men arbeidsgiver kan ha sterk innflytelse på når du kan ta ut ferien. Du har rett til 3 ukers sammenhengende sommerferie. Utenom det har du ikke krav på ferie i et bestemt tidsrom.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå