Gå til innhold

Trenger litt ammehjelp.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en 6 dager gammel baby som jeg ammer. Hun sover utrolig mye og jeg må vekke henne hver 3-4 time for mat. Natten sover hun igjennom. Hun spiser siste måltid rundt midnatt og våkner ikke før mellom 6-7 for frokost.

Skal babyen spise fra begge brystene hver amming? Jeg har MASSE melk og hun har nok med å tømme det ene pluss at jeg må håndmelke for å ikke få sprengte pupper og for å mykne opp brystet før hun spiser.

...og kan jeg drikke kaffe (espresso) når jeg ammer? Blir babyen påvirket av det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bytt på brystene ved hver amming. Og trengs det for din del, så la henne få fra begge(hoveddelen fra ene, og så overskuddet fra andre).

Begrens kaffedrikkingen. Jeg mener at mer enn 3 kopper pr dag ikke er anbefalt, hverken som gravid eller ammende.

Husk at dersom du håndmelker i tillegg til det hun spiser, så øker produsjonen. For mammas pupper er laget slik at de produserer etter etterspørsel ;)

Skrevet

Takk for svar.

Jeg må håndmelke litt ellers blir puppene harde, klumpete og vonde. Melker bare ut overskuddet. Er så sprengt at når jeg tar av bhen så flommer melka i strie strømmer og babyen vil heller ikke spise hvis ikke jeg letter på trykke for det kommer for fort og mye og hun drukner i melk stakkars.

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...