Gå til innhold

Grr.. å gå i skispor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var vitne til et stygt fall i dag da jeg var på skitur. En mann gikk rett på trynet, og har med stor sannsynlighet brukket ankelen og et håndledd. Gikk på ski i et område med mange muligheter for å gå tur på beina. Likevel har flere gått i skiløypa. Det har blitt tråkket hull både i sporene, og ved siden av. Pga kulda har fotsporene blitt store ishull, noe som gjør det umulig å ploge. Og nei, mannen kjørte ikke som et svin, han hadde en helt ordinær turfart. Bare nevner dette, sånn i sinne. Når vi som gleder oss til å gå på ski ikke ønsker at noen skal gå i skiløypene, så er det ikke fordi vi er smålige: DET HANDLER OM SIKKERHET!!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Synst man skal få lov til å ferdes hvor man vil jeg. Skispor eller ikke. Det er ikke slik at når snøen kommer så må alle uten ski på bena holde seg hjemme.

Skrevet

Så du mener det er fritt frem å ødelegge for andre slik at du kan få gå akkurat der du vil. Kan ikke skisporet være for de med ski på bena, så kan måkte gangveier være for turgåere. Er forøvrig helt enig med hi. Det koster dessuten masse tid og penger for idrettslag å holde løyper, men det driter vel du i.

Skrevet

Om skispor er på privat mark så holder man seg unna. Men ellers skal man få lov til å ferdes akkurat hvor man vil. Jeg mener ikke at man skal ødelegge med hensikt, men noen ganger må man krysse skispor. Det er arrogant å tro at alle uten ski på bena skal holde seg unna - bare fordi et idrettslag har laget en skiløype.

Sikkerheten må man stå for selv.

Her hvor jeg bor er sykkelritt veldig populært. Det forventes allikevel ikke at alle turgående skal holde seg unna løypene pga sikkehet. Alle viser hensyn til hverandre. Og syklistene må selv være obs på hull i bakken eller om noen har kastet en stein i banen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...