Gå til innhold

bonusbarn eller stebarn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

hvorfor er stebarn byttet ut med bonusbarn?

det er jo ingen bonus at far eller mor han bagasje.

jeg har vært stemor, det var absolutt ingen bonus, glad jeg slipper det mer.

jeg har heller aldri sinne noen gang snakket med noen stemødre som synes med hånden på hjertet at dette er å anbefale.

så hvorfor bonus?

de som aldri har vert stemødre vet ingenting om dette, dette må oppleves

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er vel fordi man ønsker et positivt ord, slik at man får et positivt utgangspunkt.

Helt siden Askepott har stemor vært et negativt ladet ord..

Mine barn tror at alle stemødre er slemme...(vi har bare "våre" barn)

Jeg synes bonusbarn er et fantastisk ord. Det er jammen ikke barnet sin feil at mor og far ikke får det til å fungere.

Klart ingen ste-foredlre synes det er noe å anbefale, men man får ikke barn bare for å gå fra hverandre slik at de blir bonusbarn..

Skrevet

mine barn synes det er helt topp av deres stepappa kaller dem bonusbarn..en ser de ståler når han sier det til dem for de føler seg spesielle at han vil gjerne være der for dem, men at han ikke skal ta pappas plass..som også er viktig for dem..

Han synes selv det er fint å kalle dem det, for det er klart et mer positivt ladet ord og en må ha en positiv holdning til det å ha stebarn om det skal fungere bra.

Jeg er også stemor til et lite barn, og tenker på det som en liten bonus at jeg får være med i hans oppvekst også..

Men om du ikke likte være stemor så deg om det..er andre familier som får det til ..god jul !

Skrevet

Jeg har to BONUSBARN, og kaller dem gladelig det, da de er den ekstra "bonusen" i forholdet jeg har til deres pappa, min ektemann:-)

De gir meg masse, og jeg håper jeg noen gang slipper å se dem forsvinne ut av livet mitt!

Jeg har to barn jeg ikke har gått gravid med, og tre barn jeg har gått gravid med. De er fantstiske alle sammen! Så jeg er en stemor som virkelig anbefaler BONUSBARNA:-)

GOD JUL!!!

• 3 uker senere...
Skrevet

De er jo bonusbarn. I alle fall i mine øyne - uavhening om jeg er sammen med pappaen til mitt bonusbarn vil hun uansett være storesøster til mine gutter og derav en bonus i mitt liv også = )

Skrevet

Jenta mi har e kjempe bonus pappa. å Han trives med det, liker ikke stepappa titelen, bedre med et bonus titelen for det er jo virkelig det! Du får oppleve barnes utviklinger og opplevelser i nerhet. Det er virkelig værdt det sir min samboer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...