Gå til innhold

Ang voldelige menn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en samboer som har depressive perioder,og da kan han bli ganske sint:/

Da kan han slå i vegger og kaste på ting,og som regel er det jeg som av en eller annen grunn utløser raseriet..

Så han har revet ned alt som står på badet,han har laget noen merker på veggene og han har knust et bilde.Da han knuste bildet slo han det med knytteneven og endte opp med ett kutt i ene fingeren som egentlig burde sys..

Han kan også komme helt opp i ansiketet mitt på en truende måte,som for å skremme meg.

Han har aldri slått meg,og jeg tror ikke egentlig at han kommer til å gjøre det,men samtidig så kan jeg vel ikke vite?Han har forresten sagt til meg at det er like før noen ganger,men at han ikke kommer til å gjøre det..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kunne aldri levd sammen med en mann jeg var redd... Det er ikke meningen man skal "gå på nåler", passe på hva man sier og gjør osv i frykt for at partneren skal miste besinnelsen. Jeg kunne ikke hatt det sånn.

Skrevet

Jeg går vel ikke på nåler,men er blitt veldig flink til å måle stemningen i huset,eller når han kommer inn døren:/

Er slitsomt å ha det slik,men det er ikke så ofte det er så gale at han lar det gå utover ting.

Ikke vil han søke hjelp,og jeg får dårlig samvittighet når jeg tenker på å gå fra han pga at han sliter med psyken..

HI

Skrevet

Kom deg unna, eller krev at han skal søke hjelp. Du skal ikke gå rundt og være redd i ditt eget hjem for en mann du aldri vet helt hvor du har.

Siden du er her inne regner jeg med at du enten har barn eller skal ha barn, det er en desto større grunn til å komme seg unna en sånn psycho.

Jeg har vært der selv, forskjellen var at han jeg bodde sammen med faktisk slo også. Heldigvis kom jeg meg unna, han nektet også å få hjelp for han "hadde ikke noe problem".

Skrevet

Du utsettes allerede for vold. Den er kanskje ikke blitt fysisk ennå, men det er så absolutt latent og psykisk vold at du er usikker på om den du lever sammen med kan komme til å skade deg.

Ja, du bør forlate ham. Han bør søke hjelp.

Dersom det er barn i dette forholdet er det din oppgave som forelder å skjerme dem fra voldsrisiko.

Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med ditt lokale krisesenter. De har vanligvis mye kompetanse på området, og kan gi deg råd om hvordan du kan gå frem samt bidra med samtalepartnere som kan hjelpe deg å se samlivet deres utenfra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...