Gå til innhold

lat mann i hus, nå snødd inne med bilen,..

Anbefalte innlegg

Skrevet

greia er at vi har en vei på 200 meter som er privat. og den må vi måke selv. nå er nøen kommet og blitt hard. jeg har mast på mannen at han må ringe rundt og høre hvem som kan måke og få til en avtale.

nå er snøen kommet og bilen er snødd inne.

mannen har nå ringe runde i dag og ingen vil måke... pga en gammel bru som er på veien.

sparepengene er brukt opp nå. og ingen vil måke.

mannen har hatt lang tid på seg nå.

jeg har fått beskjed i lang tid om at han har ordnet dette. men når snøen kom. hvem skal måke. da har han plutselig ikke huset det lengre.

nå skal jeg ut og måke tomten, + hele veien..

dagens utblåsning..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lat mann med lat kone, der altså.

(Neste år ringer du kanskje selv?)

God trening!

Skrevet

Du kan ikke kalle det der for "mann". jezzz...jeg hadde klikka!

Men først hadde jeg tatt tak i og ordnet opp i det selv, før du hadde stått der du sto nå. Stol aldri på andre... ;) hehe.

Skrevet

Kjøp firhjuling med måke på. Da kommer gubben fort opp av sofaen. Barneleke for gubben.

Skrevet

Firhjuling med måke? Firhjuling med fugl?

Herlighet, går det ikke an å kalle en spade for en spade? Er det firhjuling med snøskjær eller snøfres du mener?

Skrevet

Jeg kjenner sorten, har faktisk en slik selv. Det heter ikke lat mann med lat kone som noen påsto i tråden, det er faktisk lat mann med kone som desperat forsøker å få ham til å gjøre de tingene han har lovet!

Dette er forresten en helt håpløs situasjon HI, du må piske ham ut å måke alt selv.

Ren læring:

- Dersom du sier han må ordne det, han ikke ordner og du ordner opp: han lærer at han ikke trenger gjøre noe, du ordner opp uansett.

- Dersom du sier han må ordne det, han ikke ordner og dere snør inne: det går gjerne like mye utover deg som ham. Dersom du måker opplever han at han ikke behøver ordne det, du ordner. Dersom han må måke selv er det i det minste en sjans for at han gjør dette tidligere neste gang.

Samme når det gjelder å legge om dekk (fordi denne diskusjonen også har handlet om menn som lover å legge om dekk, men ikke gjør det) - dersom han har sagt han skal gjøre det, må han faktisk gjøre det. Ingen snarveier!

Stå på HI!

Skrevet

Hvorfor er man lat kone for at man forventer at mannen skal gjøre ting?

Skal HI ta seg av alt fordi mannen ikke gidder?

Det er ikke rart mannfolka driter i å gjøre ting da. Man må da kunne forvente at de tar seg av det de skal de også

Skrevet

Dette høres ut som min mann! Kunne likegjerne skjedd her. Glad vi ikke har fått snø her enda (tror ikke det kommer til å bli så mye heller her), men der vi bodde i fjor kom det snø så det holdt! Fikk han til slutt til å ringe en med traktor sånn at han kunne måke når det kom snø. Funka fint, det... Men vi hadde ingen bru, da, heldigvis...

Det er mannen som burde måke, ikke du! Her prøver jeg å få mannen til å gjøre "manneting" inkl. fysisk tunge ting, og han gjør det som regel :P

Lykke til"

Skrevet

Jeg syns dere høres tåpelige ut, jeg.

Hva om dere ble alene for en periode?

Skifter dere ikke lyspærer, flytter rundt på møbler, henter ved eller bytter dekk heller?

Lettere å endre sin egen adferd, enn å endre andres. Om jeg bodde med en mann jeg måtte oppdra hadde jeg blitt sprø!

Og jeg er IKKE en bitter alenemor altså, har en mann her hjemme- men er heldigvis ikke avhenging av han på andre måter enn av kjærlighet, støtte og kompaniskap.

Skrevet

Hmm HI har ikke sagt hun er avhengig av mannen men skal man ikke kunne stole på at mannen gjør det han skal gjøre?

Skal hun gå etter i alt og forsikre seg at det er gjort og hvis ikke gjøre det selv?

Skal han slippe å gjøre alt fordi han sikkert gjør feil og da kan hun like godt gjøre det først som sist?

Man må vel kunne håpe og regne med at mannen er voksen nok til å ta sitt ansvar for ting.

Men klart mannen til HI har vist at han ikke er det da, og i tillegg da stikke av og la kona gjøre alt jobben er jo helt håpløst

Skrevet

Kanskje en snøfreser kan lønne seg? Den går i det minste av seg selv, men trenger styring.

Syns det er merkelig hvor lett det er å skylde på partner for noe en selv vil ha gjort......

Skrevet

13:32

Typisk ei skravlekjering. Må ha alt inn med teskei. Du forstod den og svart. Bykjerring.

Skrevet

Kor mangen som ser at det står 200 meter privat vei. Kor mangen som orkar og måke det her inne for hand ?

Skrevet

Ingen, men å ringe selv - DET hadde jeg orket å gjøre før det begynte å snø i desember. Bruke opp brøytepengene hadde jeg også holdt meg for god til.

Skrevet

Å nei du, dette handler ikke om at man ikke KAN gjøre ting selv, det handler om at man må kunne stole på at andre gjør det de har lovet. Jeg kan gjøre stort sett alt selv, men jeg akter ikke å gjøre alt når vi er to voksne i husholdningen. Vi driver et andelslag - ikke bare deler vi kjærlighet og alle de klissete tingene, men vi deler arbeidsbyrden og ansvaret også. Det er rom for forståelse for at man ikke nødvendigvis rekker eller er like komfortabel med alt man skal gjøre, men da sier man det istedenfor å bare la det være.

Her kunne jeg jo limt inn hele leksa om noen, alle, enhver og ingen som bodde sammen, men dere kan jo bare google det.

Skrevet

Du ville holdt deg for god til å bruke opp brøytepenger, men å bli brukt som dørmatte er greit? Jaja, hver sin lyst...

Skrevet

Jeg er emig med HI!

Man må vel kan forvente at mannen man bor sammen med, gjør det han har sakt han skal gjøre?

Man deles på oppgaver i huset og på tomta!

Har Hi ordnet opp alt, så har han verfall ikke orket og gjøre noe.

(Nå vet jo ikke jeg hvordan dere har det ellers) Men har mannen hennes vasket, støvsuget og laget middag hver dag, så har det sikkert ikke gjort noe for HI å fikse brøyting feks.

Her i huset, deler vi verfall på oppgaver, men vi har ingen manne og dame oppgaver. Hvis mannen min vasker huset, tar jeg med ungen ut å rydder i hagen, moker snø eller lignende.

Jeg hadde blitt veldig iritert og sint. Er ikke så lett og skal stole på noen som ikke klarer å gjøre det de har sakt. selv om de sier de har gjor dette, så når alt kommer til alt, har han jo Løyet for HI..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...