Gå til innhold

Dere med ADHD barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan visste dere at barnet hadde en diagnose? Hva var de tidligste tegnene? Hvordan foregår utredningen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det første tegnet når jeg ser tilbake var at han "sluttet å sove" da han ar 1 år. Dasov han kun 4-6 timer i døgnet.... Han har alltid vært aktiv, har ikke blitt fort sint, men når han ble sint...... DA var han sint!!!!! Dét viste seg aller best da han begynte. Solen. Han er nest yngst i klassen, men var den første til å knekke lese og skrivekoden. I følge læreren var han veldig faglig sterk, noe som er helt suuupert. Men det å gå fra å være aktiv i bhg, til å sitte stille på skolen gikk virkelig dårlig. Det var i slutten av 1. Klasse jeg valgte å ha en samtale med læreren hans, hvor jeg spurte henne hva hun mente om å søke utredning på han. Hun mente det var positivt.

Ført skal barnet utredespå ppt, mener de det er grunnlag til å muligens stille en diagnose, blir barnet sendt til bupa. Fra vi startet utredningen til han ble medisinert, tok det litt over ett år....

Da han begynte i 3. Klassei høst, hadde han gått fra å være tidligst ute p klassen faglig til å ligge på kritisk lavt nivå i matteog norsk.... Nå er han medisinert og er på full vei opp igjen til det nivået som "forventes" av han :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...