Gå til innhold

LEEER MEG I HJEL!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

var i møte i barnehagen uken som var, for at ungen hadde hatt en endret atferd de siste 3 ukene.. (de har øvet på et skuespill, hver dag i 4 uker!) ungene er under 4 år. guttungen tøyer grenser, og vil helst ikke høre.(liten ramp) ingen problemer med dette hjemme.. -og han vil plutselig ikk bytte bleie. skal helst ''bærsje litt til''. STORT problem i barnehagen, men klarer å løse dette fint hjemme. siste konflikt de hadde med ungen var på fredag.... han ville ikke ha på seg ullbuksa si..

jentungen på 2.5 år, hyler og raser. ikke så ille hjemme, men i barnehagen.

de ville kontakte barnevernet pga dette. er det virkelig en god grunn til å kontakte barnevernet for dette??? trudde ungen var i en trass alder, jeg...

hjemme får dem kos og omsorg 24/7. de har et rent og syddig hjem til enhver tid- og mat har dem nokk av. all min tid går til ungene, men tydeligvis er itj dette nokk! vet at barnehagen har ''plaget'' en annen familie med gjentatte telefoner, fordi at gutten deres ikke ville høre, og han slo av lysene hele tiden.. kjenner denne gutten, og det er ikke noe i vegen med han.

hilsen oppgitt

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvordan kan du gi omsorg 24/7 når de er i bhg?

Skrevet

Synes det høres rart ut å blande barnevernet inn i en sånn situasjon.

En ting jeg reagerer på er at et barn på 4 år bruker. Ikke at det er noe å kontakte barnevernet for, da..

Skrevet

skjønnte du ikke hva jeg mente med det da?? de får omsårg hele tiden. jeg prioriterer dem og ikke meg.

Skrevet

han er ikke fire år. skrev under 3 år. og ja, jeg vet det. vi prøver å avvenne, men han er ikke interessert i dette ennda. og det er ikke noe problem for barnehagen.

skal nok fortelle hva jeg mener om den saken der. familien måpte når jeg sa ifra..

HI

Skrevet

Du har en jentunge på 2.5 og en gutt på under 3?!?! eller mener du 4?

Høres forøvrig litt ut som om bhg ikke er så flinke til å kommuisere med barna, dersom de ikke kan håndtere selv et barn som er opphengt i en lysbryter...

Skrevet

blir 4 på nyåret.

vet det, og nå er det visst oss de vil plage.. men greit for meg. vi har ingenting å skjule- og hvis ungene her har det fælt, da vet ikke jeg.

mamman til denne gutten, ble jo et nervevrak etter alle disse opprigningene fra barnehagen. hvis terskelen er så liten, da vet ikke jeg hva disse ungene får lov til i barnehagen.

HI

Skrevet

Om han går i sletta barnehage på tonsenhagen er jeg ikke forundret over det. Der tar det det meget lett å sende melding til barnevernet.. Selverfart.. Min datter var 2.5 og brukte bleie... dette ble sendt melding på til barnevernet.. Konklusjonen av barnevernet..."sett barnet på litenbarn avd. i steden for den stortbarnavd. hun var plassert på.."

Når saken var henlagt.... så tok jeg jentungen UT av barnehagen..orket ikke å møte disse menneskene hver dag.

Noen barnehager sender fortere bekymring til barnevernet enn andre... Tror de ikke liker problembarn..Dersom du er en god mor så har du ingenting å frykte... Selv om man kan bli rasende på barnehager som gjør slikt.

Skrevet

Ikke meningen å spore helt av her, men det høres rimelig teit ut å skrive at sønnen din er under 3 år når han blir 4 allerede på nyåret. Mens datteren din skriver du riktig alder på? Tenkte det handlet om en 1-2 åring, ikke et barn som blir 4 om noen mnd..

Men uansett hvis dette er sant så synes jeg det høres urimelig ut av barnehagen! Men noe sier meg at du kanskje overdriver litt? Overskriften sier jo sitt...:P

Skrevet

du leeeer deg ihjel?umoden?

jeg hadde nok ikke ledd meg ihjel om barnehagen mente at de burde kontakte barnevernet....

Skrevet

Jeg må si jeg er glad jeg har mitt barn i en barnehage som snakker med foreldrene fremfor å ringe bv for enhver sak!

For eksempel, en gang jeg skulle hente barnet mitt i barnehagen så lurte en ansatt på hva det var h*n hadde på armen sin. H*n har et fødselsmerke på armen som er rødt, med litt blåskjær i (ser ut som masse små blodårer som syns godt gjennom huden).

Jeg måtte le litt når hun spurte og sa som det var at det var et fødselsmerke og at det har vært der siden h*n ble født, og at alle som ser det for første gang blir litt forfær selvom det er blitt mindre rødt med årene.

Samtidig så måtte jeg si til hun ansatte at jeg måtte få lov å si at jeg syns det var merkelig at ikke de hadde sett det tidligere med tanke på at barnet hadde gått i samme bhg i 1,5 år. Hun sa ikke så mye mer da.

Det er gått over ett år nå og merket er der enda, helt likt som for et år siden så de skjønte nok at jeg snakket sant.

Hadde det vært din bhg så hadde vel bv vært kontaktet for lenge siden.

Skrevet

jeg skriver det som det er! ungene er under 4 år!

så da er jeg kvitt barnevernet etter de har vert å sett hvordan vi har det? (om det skulle skje)

Ja, denne barnehagen er berykta for dette her, så når saken er over, flytter jeg ungen over til en annen barnehage-for dette er rett og slett tåpelig!

HI

Skrevet

"han er ikke fire år. skrev under 3 år. "

Sorry, men jeg også henger meg opp i dette ;)

Skrevet

Jeg synes det er trist at barnehagen vurderer å kontakte barnevernet og du reagerer meg å leeeee deg ihjel.

Mulig jeg trekker konklusjoner uten å ha grunn for det, men jeg velger å tro at det ikke er hele historien vi får her.

Skrevet

Høres heller ut som om barnahagen skulle tatt en telefon til ppt

Skrevet

Vi hadde ett slikt eksempel i barnehagen hvor mitt barn går. En av ungene var ekstremt utagerende i barnehagen, men iflg barnets mor, så var det ikke slik hjemme.

Der ble også bv koblet inn. Og det viste seg at mor var GAL. Hun mishandlet ungene sine både psykisk og fysisk.

Hun fikk beholde ungene, måtte begynne i behadling og medisineres for sine sinnslidelser , og det ble satt igang tiltak i hjemmet.

Skrevet

hvorfor til ppt?

hva kan de gjøre?

Skrevet

Sikker på at du er så hellig som du vil ha det til da? Høres jo litt umoden ut.. Kanskje de mener du må få hjelp til å modnes som mor? Ikke noe skummelt det. Kanskje de har sett måten du gir etter for barna eller andre ting som er et varsel om framtidig utagering?

Blir for enkelt å skylde på de tre siste ukene(eller no sånt) da har barnehagen et stort problem! Barnevernet tar ikke et så lite snitt av året alvorlig, man skal vite over tid at det ikke er bra. Så hvis du har rent mel i posen blir det raskt henlagt!

Skrevet

Hvis ungene dine er så utagerende som du beskriver, så MÅ det jo være noe som ligger bak, enten noe i hjemmet eller noe annet.

PPT , kan vel alltids utrede ungene dine, eller trodde du kanskje de skulle hjelpe barnehagepersonalet med å skifte bleie på de??

Skrevet

de som "ler seg i hel" av slike ting gjør det kun i forsvar, da har de ikke rent mel i posen som regel.

men uproff bhg viss dette er bare det ene...

Skrevet

Du høres veldig umoden ut og jeg tror ikke vi får hele historien servert her. Er du veldig ung?

Skrevet

Signerer 14:43 her jeg......Tanken slo meg også.

Skrevet

Nå synes jeg det er bedre at bv kontaktes en gang for mye enn en gang for lite. Og jeg hadde nok ikke leeeeeedd meg ihjel, men blitt veldig bekymret!

Lykke til, håper du ler sist....

Skrevet

Enig!

Jobber selv ibhg - du burde være glad for t bhg har øynene åpne! De ser barnet ditt - og er bekymret. Ved å kontakte bv kan de evt få råd og veiledning og evt avkrefte at der er noe "galt" m barnet.

Synes ikke dette er noe å le av!!! Barn kan ofte a forskjellige væremåte i bhg og hjemme - noe som igjen gjør d viktig or du/ dere som foreldre å ta d på alvor! Hør på d bh har å si - la dem forklare det ned i minste detalj hvis du setter deg spm med noe.

Vi voksne i bhg er mennesker og kan ta feil - vi er der for barna deres og ønsker kun d beste for dem!

Som sagt - kanskje du skal åpne dine øyner og se gutten din fra ett annet ståsted!

Skrevet

Barna min er under 7 år. De er nemlig 2 og 5 år...

Sorry, måtte bare. Knis.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...