Gjest overlord Skrevet 11. desember 2011 #1 Skrevet 11. desember 2011 Jeg er typen som har pleid å ta på mascara og springe ut døren. Huden min har alltid sett noenlunde ok ut, uten kviser og slikt. De siste to årene har jeg likevel brukt ID bare minerals medium beige for å se litt freshere ut. Nå er ikke det nok. Jeg har fått linjer under lynene og huden ser litt rosa ut noen steder. Ujevn farge. Så nå må det hardere skyts til. Jeg ønsker å bestille det jeg trenger på nett i denne stund, og lurer på om noen kan lage en handleliste til meg, og gjerne link til en bra nettbutikk som fører slike produkt? Jeg er fornøyd med ID bare minerals, så kan gjerne være i det merket. Vil ha perfekt hud! Trenger også tips til en renseserie som kan gjøre meg yngre og penere;)
Gjest overlord Skrevet 11. desember 2011 #2 Skrevet 11. desember 2011 Linjer under øynene skulle det stå.
Gjest overlord Skrevet 11. desember 2011 #3 Skrevet 11. desember 2011 Har funnet siden: http://www.blivakker.no Men aner ikke hva jeg skal kjøpe....
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #5 Skrevet 11. desember 2011 Jeg ville startet med å gå til en hudpleier! Det koster litt, men da får du hjelp til å finne hudpleieprodukter tilpasset akkurat din hud. Jeg hadde selv veldig utbytte av det, jeg har alltid trodd jeg har hatt tørr hud og kjørt på med produkter for tørr hud som bare har gjort at den har blitt blank og fet, og ikke løst noe som helst. Hos hudpleier fant jeg ut at huden min er sensitiv, og så snart jeg fikk produkter for rett hudtype (jeg bruker Dermalogica som jeg kjøper på strawberrynet.com, der er det billigst) så ble huden min veldig bra!! Jeg bruker også ID pudder, først et mattende naturell, deretter et farget pudder som fungerer som foundation. Jeg bruker også ID øyenskygge. Når du har fått linjer under øynene så for all del ikke bruk pudder der!! Det vil bare fremheve linjene. Men som sagt, begynn med en analyse hos hudpleier! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #6 Skrevet 11. desember 2011 Du høres ut som meg, så jeg henger meg på debatten;-) Ut av de produktene på bli vakker, så aner jeg ikke hva du burde kjøpe. Jeg kjøper mitt på cubus;-) (utenom ID bare minerales pudder). Men mine tips er: Røde flekker dekker jeg med hudfarget conciler, samt blå områder under øynene. Har også kjøpt meg en high-lighter krem som jeg legger på panne, neserygg og hake og litt under kinnbeina. Så påfører jeg solpudderet på, og blir i grunnen ganske så fin. :-)
Gjest overlord Skrevet 11. desember 2011 #7 Skrevet 11. desember 2011 Takk for svar! Men har ikke problemer med huden bortsett fra at den ikke er like jevn og har like fin farge som før. Når jeg blir sminket på salonger ser huden helt prima ut. Så er egentlig mest interessert i hvile sminkeprodukter for huden jeg skal kjøpe.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #8 Skrevet 11. desember 2011 hmm, du kan gjøre som meg hvis du bor i oslo? tok en tur ned til glassmagasinet og snakket litt med de som står på mac avdelingen, de er makeup artister så de ga meg riktig consealer og fundation til min undertone og hud, jeg er veldig fornøyd med mac sine produkter, hadde id før men følte ikke at jeg fikk den,"perfekte" huden
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #9 Skrevet 11. desember 2011 Skal du ha perfekt make-up tilpasset din hud, bør du gå til noen proffesjonelle. Gjerne hudpleier dette også. I.d har mange nyanser i concealere og foundations, så vi bør se på undertonen i huden din fo å finne de perfekte fargene. Hilsen hudpleieren.
Gjest overlord Skrevet 11. desember 2011 #10 Skrevet 11. desember 2011 Mac? Aldri hørt om. Hadde lyst å bestille på nett da det er mye rimeligere.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #11 Skrevet 11. desember 2011 Hei=) Som forebygging vil jeg anbefale et skin brightening serum til å påføre på de røde partiene dine. Disse inneholder bl.a koffein som demper rødhet. Som "krisehjelp" der og da, vil jeg anbefale å påføre en primer med grønnskjær der du er rosa/rød. Grønne pigmenter nøytraliserer rødt. Bruker en grønn primer på kinnbenene til kjæresten min av og til, og han blir utrolig mye gjevnere i huden, uten at det synes at man har på noe. Når det kommer til fine linjer under øynene, anbefaler jeg å bruke produkter UTEN glans/shimmer i, da dette bare vil fremkalle og gjøre linjene enda mer synlige, ettersom både mica og titanium dioxide reflekterer lys. Dette er pigmenter som finnes i mineralmakeup. Jeg vil derfor anbefale å finne et annet matt produkt å ha akkurat rundt/under øynene dine. Hvis du er blålig under øynene kan det være en fordel å bruke en concealer med litt lakserosa/fersken undertone i, da dette vil nøytralisere det blå. Jeg er MAC artist, og kjenner mest til MAC produkter. Jeg kan derfor bare nevne de produktnavnene hvis du er intr. Du kan besøke en av butikkene i Norge, ringe en av de og bestille per postordre, eller bestille fra www.maccosmetics.com hvis ønskelig. Angående hudpleie: gå til en hudpleier og få tips om prudukter. Huden forandrer seg hele tiden, så det er viktig å oppdatere renserutiner og bytte ut produkter i ny og ned. Håper dette hjalp. Hilsen en makeupartist
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #12 Skrevet 11. desember 2011 undersøk mac på nettet, veldig bra merke, men jeg vil ikke anbefale å kjøpe over nettet, uansett hvilket merke du velger siden all sminke kommer i forskjellige undertoner osv, da blir det fort litt feil sammensetning iforhold til din hud,spess når det kommer til consealer og pudder og fundation. jeg mener det er unødvendig å dra til en hudpleier for sminke,men at det holder å dra til en fin sminke butikk,mac har egne butikker med makeup artister der som veileder og hjelper deg
Gjest overlord Skrevet 11. desember 2011 #13 Skrevet 11. desember 2011 Tusen takk! Vil gjerne ha navn på de produktene som du anbefaler. Men forstår du hvilken tone jeg har i huden? Typisk nordisk med litt rosa pigmenter. Får lett fregner. Mørkt hår og blir brun om sommeren (med hard jobbing:) Som sagt er medium beige rette fargen for meg i ID.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #14 Skrevet 11. desember 2011 1) MAC Skin Brightening Serum 2) MAC Prep + Prime Fortified Skin Enchanger i fargen "Neutralize" Det høres ut som du har rosa undertone i huden etter hva du beskriver. Du bør derfor bruke foundation i en rosa undertone og:) Beige er som oftest mellom merkene - en plass midt i mellom gul og rosa undertone, så det går sikkert fint:) Klem over blodårene dine på håndleddet med en finger, og slipp opp. Er blodåren grønn eller lilla-aktig? Hvis den er grønn har du mest sannsynlig gul undertone, hvis den blir blålilla har du rosa undertone. Noen ganger skifter undertonen litt på enkelte. Når det kommer til pudder å ha under øynene, er det litt viktig å vite hvilken hudtype du har. Sensitiv/tørr, normal, eller fet?
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #15 Skrevet 11. desember 2011 Jeg sverger til La Prairie sine produkter, men de er dyre... (foundation med consealer i lokket er fantastisk! Føles ikke sminket og ser helt naturlig ut) Kjøper på strawberrynet.com, og der koster de mye mindre enn i butikken. Hadde gått innom et sted hvor de selger produktene og prøvd fargene, det er helt umulig å finne riktig farge utifra beskrivelse av huden, du må prøve fargene for å være sikker. Men hvis du likevel kjøper usettt, så pass på å ikke kjøpe for mørk foundation. ID er fine produkter, men jeg syns etter hvert som jeg blir eldre, at de ikke er like bra lenger. Blir liksom litt klumpete der de små linjene har begynt å dukke frem.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #16 Skrevet 12. desember 2011 Sjekk ut http://hildechristina.com, søk opp ID, så blivakker.no. Vil ikke anbefale noen av de selv. Blivakker sendte meg gamle produkter, ID ga meg større porer osv. Bruker nå Mineral Hygenics og er utrolig fornøyd! Ser ut som om jeg har kjempefin hud!
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #17 Skrevet 12. desember 2011 ÅÅÅ. Jeg fikk lyst og bestille concealer og forundation i mac på maccosmetics.com no! Men hva koster det i toll og bestille derfra? og er det noen hudpleiere som kan hjelpe meg med hvilke nr i farge jeg bør ta? Har vel middels lys nordisk hud. Men litt fregner og rød toner. Blodårene mine er grønne, betyr det at jeg har gul undertone da? Har mørkt hår og blir brun om sommeren (visst jeg gidd å sole meg:P) men får også endel fregner. Er dette nok info til at dere kan si hvilke farge jeg bør velge??el
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #18 Skrevet 12. desember 2011 Hvor bor du da? Du bør dra til en av MAC butikkene og få en fargeanalyse av huden din, der kan du også få med deg en liten test hjem og prøve ut fargen hjemme. Selv har jeg gul undertone, men ofte er det bedre med en NW (rosa, varm undertone) farge i ansikt og på hals, enn en NC (gul, kald undertone) for meg, særlig om sommeren, da jeg blir mer rosarød på overkroppen enn brun. Fargene varierer også mellom de ulike typene foundation, concealer og pudder. En nw20 i et pudder, kan være en helt annen farge i nw20 i et annet pudder. Jeg varierer foundationfarge ukentlig siden jeg konstant skifter hudfarge (bruker selvbruning), men jeg blander meg frem til rett farge selv.
Anonym bruker Skrevet 12. desember 2011 #19 Skrevet 12. desember 2011 Bor rett utenfor bergen. hvor er det mac butikk her? For da skal jeg ta meg en tur og få med meg noen prøver hjem:). Men hvordan blander du farge selv da? kjøper du mangen forskjellige da el? Jeg bruker også litt selbruning til tider..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå