Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #1 Skrevet 10. desember 2011 Synes det er så mange rundt oss som har vaskehjelp! Det høres jo unektelig deilig ut, men er det noe man egentlig trenger, eller er det verdt å betale for? Bor selv i rekkehus, og synes det går mye tid på husarbeid, men synes klesvask, rydding, oppvask, matlaging osv. tar mye mer tid enn akkurat vaskingen. Jeg og mannen har begge vokst oppp med foreldre som aldri ville vurdert vaskehjelp ("såpass må vi klare!") og ble vant til å hjelpe til hjemme. Vasking er liksom bare en naturlig del av hverdagen, selv om det er kjedelig. Blir litt overrasket når folk som bor i leiligheter på 60-70 kvadratmeter skaffer seg vaskehjelp, er det så mye jobb å vaske over gulvene og tørke litt støv i blant, samt å vaske badet en gang i uka eller så? Gjør det hverdagen så mye enklere at det er verdt å betale for?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #2 Skrevet 10. desember 2011 Jeg skulle GJERNE hatt vaskehjelp! *drømme drømme* Vi (datteren min og jeg) har ikke så stor plass, men med travle dager med fullstidsstudier, forelesninger, hente-bringe i barnehage, matlaging, handling og så få kvalitetstid med min datter + lesing hver eneste kveld så skulle jeg gjerne hatt vaskehjelp. Det hadde frigitt litt tid jeg kunne brukt enten på henne eller på studier;)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #3 Skrevet 10. desember 2011 Vi har vaskehjelp, og dersom vi måtte ha skjært ned på utgifter er dette noe av det siste jeg ville kuttet på. Det er så utrolig deilig å slippe vaskingen. Hater å vaske! Men må forsvare meg med at huset vårt er 220 kvm. 70 kvm skulle jeg ha klart.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #4 Skrevet 10. desember 2011 Jeg synes absolutt det er verdt pengene. Hun får 450,- pr ang. Bruker tre timer og da er hun effektiv! Selvsagt klarer vi det selv, men det er jo en prioriteringssak. Jeg tar heller med meg ungene i bassenget, drar på kafé, trener osv. For ikke å snakke om hvor deilig det er å komme fra jobb til nyvasket hus.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #5 Skrevet 10. desember 2011 Mine kunder sier at dette "tvinger" dem til å rydde i rotet Hva de legger i det, er ikke så viktig. Men jeg mister ikke kunder etter at de har begynt å ta imot tjenesten jeg tilbyr. Jeg er ikke billig, men de betaler gladelig. Aldri opplevd en kunde som risikerer å miste meg, pga uteblitt betaling eller annet. Ikke en eneste gang. De fleste sier de skulle skaffet seg vaskehjelp for mange år siden(før jeg begynte). Og at dersom de hadde vaskehjelp før meg, så var det en som ikke gjorde som de forventet.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #6 Skrevet 10. desember 2011 Har absolutt tenkt på det, men lurer på hvor lenge gleden varer. Gulvet vårt blir fort skittent. Måtte hatt Vaskehjelpen boende under trappen i så fall
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #7 Skrevet 10. desember 2011 Må legge til at jeg har også full jobb, mann som er borte annen hver uke, holder på med videreutdanning, bygger hus og er gravid igjen. Syns derfor jeg trenger all fritid jeg kan få 22:50
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #8 Skrevet 10. desember 2011 Er lov å gjøre litt selv innimellom da jeg må vaske gulvet hver dag pga en ettåring og en toåring som griser vanvittig ved matbordet. Toaletttene må jo også tas oftere enn hver 14. dag. Det jeg slipper er å tørke støv, vinduer, dusjkabinett, badekar, skifte på senger osv. Deilig!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #9 Skrevet 10. desember 2011 Jeg vil heller kose og gjøre noe gøy sammen med sønnen min enn å vaske hus. Det gjelder særlig til helge. Vil heller dra i bassenget enn å vaske gulv og skifte sengetøy.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #10 Skrevet 10. desember 2011 Jepp, det er verdt å betale for! Beste investering vi har gjort de siste årene... Det er ikke sånn at jeg ikke klarer det, men det er så utrolig mye annet jeg ønsker å bruke tiden min på, så å betale noen for å gjøre noe av det jeg hater aller mest synes jeg bare er positivt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå