Gå til innhold

Noen her med et alkohol problem?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nysgjerrig....Alle er så perfekt her inne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Men har i nær familie. Og en kjæreste som er litt glad i å ta seg en joint i blant.

Skrevet

Ja, men det er ikke jeg som er den avhengige.. Far til mine to eldste er alkoholiker, og da blir det ett stort problem i forhold til samvær.. Noe som har vært ikke eksisterende de siste 6 årene...

Problemet er så omfattende at det blir ett alkoholproblem for de aller fleste av oss som har noe med han å gjøre.. som mor til hans barn kjenner jeg smerten deres... og ansvaret i forholdt til samværet. Har fryktelig dårlig samvittighet..men kunne jo ikke la han ha ansvar for barna... veldig veldig vondt hele greia.

Skrevet

Jeg er ikke så sikker på om jeg forsto spørsmålet? Alle er så perfekte her inne? Så om man har et alkoholproblem eller ikke, det er det som skiller det perfekte fra det ikke-perfekte?

Jeg er ikke perfekt, men jeg har ikke et alkoholproblem

Skrevet

Satt det veldig på spissen..Jeg tenker, hvis du har vært her en stund, vet du at fasaden er lyserosa på DIB. Var det jeg siktet til- utover det regner jeg med du forstod problemstillingen =)

Skrevet

Eksen min, barnefar, er alkoholiker. Så jeg vet alt om det!

Nå er det strevsomt med tanke på samvær (blitt politisak fordi han trakasserer meg osv). Fremtiden er så usikker og skummel :(

Men er det bare alkoholproblem som gjør at en person ikke er perfekt? Jeg forsto ikke spørsmålet ditt egentlig!

Jeg er overvektig, ikke perfekt, men et like godt menneske selv om :)

Skrevet

Jeg har vel hatt det, men ikke nå lenger og ikke etter at jeg fikk barn.

Har mange alkoholikere i familien og mitt missbruk kom vel egentlig ikke av mitt dna, men mer fordi alkoholikerne i familien var for opptatt med sitt missbruk til å se meg.

Skrevet

HI her..

Jeg ordla meg feil... Selvfølgelig er begrepet "perfekt" fargelagt av så mye mer enn anti-alkoholisme.Som jeg skrev lenger oppe, siktet jeg til (u)kulturen på DIB, der alle svarer etter sin ideologi om det perfekte liv og ikke etter det realistiske hverdagsliv. Beklager.

Jeg har også problemer..

Drikker for mye i helgene. Foreløpig uten at det går utover ungene. Står opp og er med de osv. MEN 2-3 l. er IKKE ok i løpet av to dager.Jeg vet. Har satt igang tiltak på egen hånd før det utvikler seg i større grad og ønsker en utvidet belysning av alkohol-misbruk..

Skrevet

Du så ikke svaret mitt? Jeg har problemer med mitt inntak, og det er mer det det du sier du har av inntak hver uke.

Hos meg er det psyken som gjør at jeg drikker. Jeg får ikke tabletter, og da bruker jeg alkohol. Hvorfor jeg ikke får tabletter, vet jeg ikke. For legen vet ikke noe som helst om mitt misbruk ellers. Og hadde jeg fått hjelpen jeg trenger, så hadde jeg ikke drukket. Jeg trenger bare roen, og hater egentlig å drikke.

Hilsen første som svarte her.

Skrevet

neimen en mor og far som har tendenes men innser det så klart ikke selv og sier akkurat det samme som deg HI, det går ikek utover barna,.

det gjorde det i aller høyeste grad når vi ble eldre.

Skrevet

Mine besteforeldre var alkoholikere, mine foreldre har blitt det i aller høyeste grad etter barna flyttet ut, mannen er glad i øl, drikker 2-3 bokser på kvelden (blir ikke full)

Jeg har blitt mer og mer avhengig av 1 øl eller 1-2 glass vin, i tillegg til at jeg har sovetabletter. Innser at det er feil, og må nok ta meg selv i nakken. Drikker sjelden foran barna. Kun hvis det er ved skikkelige biffmåltid osv at jeg kan ta meg 1 glass...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...