Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #1 Skrevet 10. desember 2011 Når jeg ikke klarer å holde motivasjonen? Jeg sliter med kiloene etter to barn, hadde ingen problem med dette før, men nå er forbrenningen elendig i forhold. Mest irriterende er ei "venninne" som sier at å få barn ødelegger kroppen (hun har ikke barn) og jeg har så inderlig lyst til å møte opp på stranden til sommeren om MOTBEVISE det! For jeg vet at jeg kan komme tilbake til samme form og fasong, jeg må bare få til en god plan i en hektisk hverdag, med to små barn, jobb og studier. Gahhhh. Gi meg noen tips og litt motivasjon!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #2 Skrevet 10. desember 2011 Hehe, du sier jo selv at det hun sier stemmer så hvorfor irritere seg? :-)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #3 Skrevet 10. desember 2011 Jeg jobber knallhardt for å gå ned i vekt. Nå spiser jeg 1300kcal per dag og går ned 700gram i uken. Så det tar tid. Gikk på milkshakekur i begynnelsen, men ellers er jeg med i vektklubben til vg.no Finner mye motivasjon der. Begynte på 88kg og var i dag 66.6kg. Skal ned til 62kg. Er 1.70cm. Et tips på veien; Trening var det som fikk opp min forbrenninge. Etter mine to svangerskap hadde jeg veldig lav forbrenninge, men har nå klart å vekke den opp av dvale. Men gud for en kjedelig jobb å slanke seg. Gleder meg til jeg er ferdig. Da skal jeg ikke opp igjen.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #4 Skrevet 10. desember 2011 Det er ikke det å få barn som ødelegger fasongen, men at man spiser for mye og blir eldre Jeg gikk ned 10 kilo ved å kutte ut ALL spising mellom måltidene. Spiste egentlig det jeg ville til 4 måltider om dagen + et mellommåltid. Men når måltidet var over var det ikke lov å spise noe som helst før neste måltid. Alle måltider skal spises ved spisebordet/kjøkkenbordet, og når du reiser deg fra den stolen er måltidet over. Ikke lov å spise i sofaen. Det var småspising av usunne ting og kosen i sofakroken som gjorde meg feit, ikke mengden mat til hvert måltid, så jeg gikk ned alle kiloene på denne måten. Går tur i rakst tempo 3-4 dager i uken, 1 time hver gang. Litt rokkering og noen styrkeøvelser på gulvet innimellom, men ikke noe seriøs trening.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #5 Skrevet 10. desember 2011 18.33 hva eksakt har du gjort? når spise, og hva...hvor mye....fortell...trening,hvor mye? jeg sliter det samme som deg ,er oppe i 88 nå og er 1.68 høy...skal med til 65 iallefall...eller under 70, minst...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #6 Skrevet 10. desember 2011 For det stemmer jo ikke, kroppen er ikke ødelagt, den er bare godt gjemt:-P Og sånne frekke kommentarer (ja det er faktisk frekt å si til noen at kroppen deres er ødelagt) gir lyst til å komme tilbake for å motbevise. Poblemet er bare at slanking ikke er min sterke side.....
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #7 Skrevet 10. desember 2011 Takk, det var et godt tips, å kun spise ved bordet. Har ikke tenkt på det, men kanskje det gjør meg mye mer bevisst.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #8 Skrevet 10. desember 2011 Hvor lenge burde man melde seg inn der? Jeg skal ned ca 10 kg.
-LilleMy Skrevet 10. desember 2011 #9 Skrevet 10. desember 2011 Hvis du ser på siden her, så blar du ned til SLANKEDEBATTEN, der får du kanskje noen tips Vi er en gjeng som prøver å slanke oss der, gå inn på tråden "NY TRÅD: Vi slanker oss ;)", som er den nyeste Jeg er 168 cm høy og 70,3 kg (varierer dessverre veldig, jojo-slanker, hehe). Skal se 59.xx kg før jeg er fornøyd Prøver å finne igjen viljestyrken min + en dose motivasjon!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #10 Skrevet 10. desember 2011 Det er enkelt, spis mindre og beveg deg mer. Ikke trykk i deg smør og bacon ihvertfall.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #11 Skrevet 10. desember 2011 Du skriver: "Jeg sliter med kiloene etter to barn, hadde ingen problem med dette før, men nå er forbrenningen elendig i forhold" Du hadde ikke noe problem før graviditeten, men etter graviditeten har du fått dårlig forbrenning + noen kilo ekstra. Jeg vil si at venninnen din har helt rett og det sier du selv også.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #12 Skrevet 10. desember 2011 Holdt deg til lørdagsgodteri.. ikke hver dag.. tren minst 3 timer i uka.. fordelt på 3-4 økter... to med kondis og en med styrke.. Og finn noe trening du liker... Ikke spis mellom måltidene puss tenner eller drikk vann om du blir godtesyk...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #13 Skrevet 10. desember 2011 Nei, helt uenig. At kroppen er ødelagt er noe helt annet. Da kan du jo ikke gjøre hverken fra eller til. Jeg kan det, må bare komme i en god rutine, siden jeg legger på meg mye letter (som ikke er det samme som ødelagt)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #14 Skrevet 10. desember 2011 Kutt ut brød, poteter,ris og pasta for en periode. Ikke drikk kalorier, dvs bare vann, kaffe,sukkerfri brus o.l Spis regelmessig, små måltider (forebygger overspising i hungrige og svake øyeblikk) Spis uhorvelige mengder grønnsaker til middag Spis knekkebrød med magert pålegg Spis sukkerfritt godteri, evnt nøtter ved snop-behov. Beveg deg minst 30 min pr dag. Og belønn deg selv med fint treningstøy underveis. Og BESTEM DEG! det er kun DU som bestemmer hva som skal inn i din munn. Tenk deg nøye om før du putter noe i munnen. Er det verdt det å spise sjokolade når du skal ned i vekt? Vei deg ofte! Å se at man går ned i vekt motiverer til å fortsette. Å bare veie seg en gang i uken fører til at man anstrenger seg litt ekstra dagen før veiing, også skjeier man ut litt nå og da gjennom hele uken.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå