Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #1 Skrevet 10. desember 2011 Like fortvila over pappaen da som ikke skjønner... Datteren min på 9 år får så mye meldinger av denne nye dama, skrytemeld, bilder osv. I tillegg er meldingene skrevet på en måte som man ikke skriver til en 9-åring, litt på hennes måte som hun sikkert skriver med venninner på egen alder....alt er såååå flott og fiiiint... I tillegg vet jeg hun bryr seg med hvor klærne til ungene er om de ikke finner akkurat den og den kjolen, (som jeg ikke har kjøpt) om den ved et "uhell" har havnet hos meg, (som om de ikke forstår at jeg tross alt er mammaen!) Vi bor veldig tett så har aldri vært noe problem før, ikke har jeg mulighet til å kjøpe alt heller sånn at ungene kan ha 2 av alt..Dette går utover datteren vår, hun er jo vitne til det, men det skjønner ikke pappaen!!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #2 Skrevet 10. desember 2011 Dette var utrolig rotete skrevet, og jeg skjønner ikke hva du mener...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #3 Skrevet 10. desember 2011 Jeg skjønner desverre ikke hva du mener og vil frem til heller :-(
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #5 Skrevet 10. desember 2011 hehe, skjønner godt at pappaen ikke skjønner - for dette skjønner man jo ingenting av!
Hot Midget ! Skrevet 10. desember 2011 #6 Skrevet 10. desember 2011 Mener du at hun lager styr utav småting og at det går utover barnet? Isåfall er ikke dette bra! Ett barn skal slippe og måtte bekjymre seg for om klærna sine ligger i "det riktige" huset osv. Høres ut som dere har delt omsorg? Isåfall bør alle chille litt når det komme til klær. Hvis det er ett spesielt plagg noen trenger og ha på henne ved en anledning sier en heller ifra på forhånd, ikke stresse barnet med det ihvertfall. Hva slags innhold er det på meldingene stemor sender da HI? Syns du det er litt sårt at det er i "venninne-stil"? Eller skriver hun om usmakelige ting som sex, alkohold, silikon osv..?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #7 Skrevet 10. desember 2011 Rotete, men tror jeg skjønner noe.. Den nye dama sender sms til datteren din.. De er i en voksen, litt venninneaktig.. Ja, det er jo noe å bli fortvilet over.. Omg, gi denne dama litt tid da. Er jp bra at hun vil være venninne med datteren din, og kanskje hun ikke har barn selv, sånn at hun ikke helt vet hvordan hun skal være.. Er ikke noe galt i det da. Og det med klærne blir for dumt. Gjør det noe at de lurer på hvor det er?! De vil vel kanskje vite om det er hos dem, hos deg, eller gjenglemt på skole osv.. ¨ Du er vanskelig, og jeg skjønner godt om far og stemor blir fortvilet over deg.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #8 Skrevet 10. desember 2011 Når ungen er 9 og dere bor nær hverandre syntes jeg det blir teit å mase med klær. om barnet trenger eller vil ha det ene plagget kan hun jo bare gå å hente det. Det er vel ikke viktig hvor det henger i skapet når det ikke er i bruk. Jeg ville se det som positivt at hun vil ha kontakt med barnet og involvere det i deres liv, men om meldingene er upassende ville jeg tatt opp med faren hva som gjør akkurat de meldingene upassende til en 9 åring, og sagt at det er flott hun involverer seg men hun må huske at barnet ennå er bare 9 år. Om barnet vårt var 6-7 år større hadde jeg ikke hatt noe problem med disse meldingene. Hun må tenke litt på alderen til barnet når hun ordlegger seg. Om barnet selv mener det blir mye med alle disse meldingene når hun er hos deg så får du heller ta opp det med far også. Men sånn ellers ser jeg ikke hva som stemor her gjør så feil.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #9 Skrevet 10. desember 2011 Jeg skjønner at det er upassende av dama hans å skrive sms på voksenvis til ei på 9. Jeg skjønner at du har dårlig råd men du må prioritere barnet og det barnet trenger av klær og diverse(barnetrygden) Hvis dere har 50/50 skal han betale for klær og div der og sørger for deg,sånn er det. Du må bare snakke med han på en rolig måte! Nytter ikke det må du bare prøve å se det posetive i ting! Hun bryr seg om barnet ditt i det minste
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #10 Skrevet 10. desember 2011 Ja hun bryr seg om barnet og det er jeg glad for:) Men hun må vite hvor grensene går...dette synes jeg er faren sin oppgave å fortelle henne, ikke min! Synes ikke hun skal ha så mye innflytelse på barna som hun forsøker ha, de bor ikke sammen, og hun er da ikke noen stemor, men kjæresten til pappa.. Vet d ble rotete skrevet, men var litt oppjaget akkurat da jeg skrev det... En annen ting er at når noe alvorlig skjer som involverer barna vil jeg gjerne snakke med pappaen om det, og når han velger å ta opp disse tingene med barna og dama istedet, ja da begynner jeg å lure på om han i det hele tatt husker hvem som er mammaen... Noen ting er faktisk forbeholdt mammaen og pappaen:) Jeg har selv kjæreste og han synes disse tingene er en selvfølge
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #11 Skrevet 10. desember 2011 Hva er problemet? Tviler ikke det er et problem, men får ikke taket i hva det er og hvordan det arter seg.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #12 Skrevet 10. desember 2011 Hvis barnet er hos far, så er det da naturlig at far tar opp ting med barnet uten at han må ringe og avtale tid med deg først!! Høres egentlig ut som om du lager problemer ut av bagateller og at det plager deg at far har fått en kjæreste som tar plass i både hans og barnets liv! At han ikke ringer deg først!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #13 Skrevet 10. desember 2011 Vel, dette med klærne skjønner jeg godt. For om de har kjøpt klær til henne og disse nye klærne blir hos deg og du sender henne dit i gamle klær gang på gang så blir de manko på fine og passelige klær da. Du bør jo sørge for å alltid sende henne til pappaen i tilsvarende klær som de/han sender henne til deg med. Jeg har det sånn selv jeg, bruker masse penger på fine klær og så får jeg henne hjem i hullete og for smått, så blir jeg manko og må kjøpe nytt igjen som jeg ikke ser om det uheldigvis blir med til pappaen. Særlig slike ting som man ikke trenger to av som kjoler i ditt tilfelle. Kanskje dama hans har kjøpt en ny kjole til dattera og så spør hun om du kan sende den tilbake for de kanskje skal noe neste gang jenta er hos faren og da skal pynte seg med kjolen. Det at du ikke har råd til å kjøpe så mye klær skal jo ikke gå utover dem. Vær heller glad du for at an har fått seg ei dame som tydeligvis liker dattera di.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #14 Skrevet 10. desember 2011 Jeg gleder meg til bf til min datter får ei dame som kan holde styr på disse klærne altså. Ser du mener at de tingene er det du og han som skal ordne opp i og at din type ikke blander seg, vel, han er mann han og!! Menn er ikke flinke til å holde styr på klær de, bruk dama du. Jeg gleder meg til min bf har ei dame jeg kan samarbeide med om klærne til jentutten vår, da blir det sikkert ordning!
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #15 Skrevet 10. desember 2011 hjelpes?? skjønner ikke poenget med innlegget ditt...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå