Gå til innhold

Noen med en 6-7år gammel gutt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg føler min gutt nesten lever i sin egen verden. Gir jeg beskjeder har han svært vanskelig å ta imot. Det samme sier skolen. Ber de ham sette seg på en stol, må de si det til han minst 4 ganger før han hører etter. Sitter han rett ved siden av meg og jeg sier at nå skal vi spise middag, reagerer han ikke i det hele tatt. Han er mer opptatt med å dagdrømme.

Han hører ikke lite - det er mer som han ikke vil høre.

Det hele ender med at jeg bruker mye tid på mas, mas og atter mas.

Dette er noe som har kommet de siste 6mnd. Han var ikke slik før. Men kanskje det hører alderen med? Han er 6,5år.

En annen ny ting er når han sitter f.eks å ser på tv, ved matbordet m.m.

Da sitter han nærmest opp ned. Svært urolig hele tiden. Armer og ben i stadig bevegelse. Dette har vi også fått tilbakemelding av skole som mener det er svært forstyrrende.

Men hva gjør vi med slik? Jeg føler jeg "passer på han" hele tiden. Passer på at han skal oppføre seg "rett". Er min sønn helt unormal? Eller dette vanlig for denne alderen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vil si at det er ganske normalt for alderen.

Det går over:)

Skrevet

Høres ut som min gutt på snart 6.

Vi har PPT/spes.ped som har vært gull verdt.

Har hatt utredning, og ikke noe galt med han, men trenger litt hjelp på veien.

Skrevet

Tusen takk for svar!

Lurer på når det vil gå over, og han vil se at han selv må ta litt ansvar? At handlinger gir konsekvenser.

Føler jo selv at han er normal, men har skolen som maser om at han nærmest bare må skjerpe seg.

H.I.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...