Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #1 Skrevet 10. desember 2011 Han drikker to øl hver torsdag da han har fast bowlingkveld. Hver fredag og lørdag drikker han 3-5 enheter alkohol på kvelden etter at barna er i seng (virker aldri påvirket av dette). Når det er fest drikker han som meg, vi blir full og glade, men ikke dritings. Dersom det er noe spesielt, som f.eks etter et viktig møte, tar han seg gjerne et glass vin på kvelden. Selv drikker jeg sjelden alkohol bortsett fra til fest (5-6 ganger i året). Så der er vi veldig ulike. Jeg syns han drikker mye, men det har forsåvidt ikke ført til noe uheldig, så da er det kanskje greit?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #3 Skrevet 10. desember 2011 Nei, syns ikke dette var så mye..
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #4 Skrevet 10. desember 2011 Tja, litt vanskelig å svare på egentlig! To øl ute på bowlingkveld hver torsdag er i min bok helt ok. Men synes det kanskje er litt bekymringsverdig at han drikker 3-5 enheter med alkohol hver fredag og lørdag. Uansett om han virker påvirket eller ei. Jeg er totalt avholds, men mannen min drikker gjerne et glass øl eller vin til middagen på fredag og lørdag. I tillegg kan han ta seg et glass whisky. Men synes opp til 5 enheter begge dagene kanskje var litt mye?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #5 Skrevet 10. desember 2011 Ikke mye det da. Så lenge han ikke drikker seg drita hver gang så har man sjelden stor problemer med alkohol.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #6 Skrevet 10. desember 2011 Når det gjelder alkoholforbruk er det sjeldent selve mengden som er bekymringsfull, men i hvilken grad alkohol har en viktig plass i livet til vedkommende. Mengden her er helt grei, spørsmålet er hvordan han reagerer hvis han må avstå fra alkohol i en situasjon der han er vant til å få drikke. Er det et problem med en edru helg? Er det et problem å bowle edru? PS: Jeg kunne ikke tenke meg å bowle i edru tilstand selv, men jeg har ikke bowlet på over et år....
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #7 Skrevet 10. desember 2011 Vet ikke hvordan han ville ha reagert dersom han måtte la være å drikke ei helg. Har tenkt på å be han kjøre et sted for å teste hvordan han ville reagert. Dersom vi skal handle noe etter at barna er i seng ber han meg gjøre det fordi han vil ta seg en øl/ en drink/ et glass vin. Hi
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #8 Skrevet 10. desember 2011 Enig med 13:20. Min mann, drekker sikker to bokser mer enn din man i gjennom hele uken. Men jeg er ikke bekymret for han, i det heletatt. Han har aldrig hatt noe problem med å avstå ifra alkohol. Det er ikke slik hvis han finner ut halv 8 at han ikke har øl i kjøleskapet at han hiver seg i bilen å inn på butikken å kjøpe øl liksom Så du trenger nokk ikke å være bekymret for han. Men du kan jo si at du syns han drikker litt mye.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #10 Skrevet 10. desember 2011 Merkelig hvor forskjellig vi er. Jeg syns dette var skrekkelig mye, og alt for ofte! Jeg gjorde det faktisk slutt med min x pga han drakk hver helg. Ikke mye, men nok til at vi ikke kunne gjøre noe sammen på kveldstid med mindre det innebar en sofa og noen øl/drammer. Slik kan ikke jeg leve. Jeg elsker å reise, gå på konserter, oppleve ting, være sosial, gå på besøk. Og jeg orker ikke å være sjåfør resten av livet for en mann med dårlige prioriteringer. Men han ville ha den "kosen" så sant han ikke måtte på jobb dagen etter. Og han ble grinete om det skjedde noe som gjorde at han måtte kjøre bil før kl 12 dagen etter. Men altså, jeg syns å innta alkohol hver helg, i tillegg til torsdagene, og litt nå og da, i de mengdene som beskrives var alt for mye til å kunne gå som "normalt". Jeg kjenner nok ingen som ville turt å innrømme at de drakk så mye, selv om jeg sikkert kjenner noen som gjør det.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #11 Skrevet 10. desember 2011 Mannen drikker omtrent like mye som din, hi og jeg drikker omtrent like mye som deg. Selv syns jeg jo egentlig at mannen drikker ganske mye, han syns jeg drikker altfor lite! Men jeg lar han være med det. Han blir ikke full, og da ser jeg egentlig ikke problemet med at han drikker en del. Det blir som at jeg er avhengig av cola og sjokolade. Jo mer slitsom dagen har vært, jo mer føler jeg for å spise/drikke de to tingene.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #12 Skrevet 10. desember 2011 Nei, absolutt ikke! Vi drikker også vin hver helg, gjerne en flaske på deling, en sjelden gang mer. Mannen min elsker å drikke rødvin om kvelden, i omtrent samme mengder som din i helgene, og det er overhodet ikke noe problem. Men vi nyter også flere øl og akevitt på juleaften da, så vi er jo barnemishandlere i DIB-verdenen
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #13 Skrevet 10. desember 2011 Høres greit ut, så lenge det ikke blir krise om han ikke får de faste dosene sine. Så lenge personligheten hans ikke endres og han bli aggressiv el så handler det nok mest om vaner, ikke alkoholisme. Og det er jo viktig at dosene er stabile,ikke økes gradvis.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #14 Skrevet 10. desember 2011 16:28 her. Personlig hadde jeg ikke helt likt dette her,men om han har et alkoholproblem er en annen ting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå