Gå til innhold

nok en historie om svigermor...

Anbefalte innlegg

Skrevet

svigermor skal feire jul hos oss.. hun bor en del mil fra oss.. jeg skal starte med bakingen neste uke. Hun ringte til samboeren min og fortalte alt hun hadde bakt og skulle ta med, det meste er det jeg skal bake. han sa at jeg skulle bake og da ble hun sur... og jeg skuffet for det er første julen vi skal feire hjemme og jeg endelig skulle få lage egne tradisjoner.

Er det jeg som er urimelig? hun skulle ta med alt uansett...

JEG GRUER MEG TIL JUL!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Håper det skal litt mere til for at du skal grue deg til jul da... Det kunne vært mye mye verre.

Men, er må dere jo bare inngå kompremiss... avtal at hun tar med noe, også lager du resten. -Da føler hun at hun bidrar, og du får holdt på dine tradisjoner?!

:)

Skrevet

Skal det virkelig så lite til før du gruer deg til jul? Skal si at du har levd et godt og beskyttet liv.

Skønner at du vil lage egne tradisjoner, men er nok ikke lett for svigermor heller, å la dere lage egne tradisjoner alene..

Julen er tid for familie og vennskap, ikke smålig krangling, så svelg surheten, bak kakene dine, og la svigermor komme med det hun har. Er jo bare å gi vekk ekstra kaker til venner eller familie som ikke baker, go kaste restende når svigermor er reist.

Skrevet

Ignorer hele dama og gjør akkurat som du har planlagt. Få samboeren din til ikke å si noe til henne, og så får du bare være overrasket over at hun dukker opp med "allting". For det ER faktisk nokså unaturlig å ta med seg en masse greier når man skal feire jul hos noen, medmindreman er bedt om det.

Aller helst skulle samboeren din ha sagt at "du trenger ikke ta med deg noe, når det er jul hos oss ordner vi alt, men er det noe vi trenger hjelp til, så skal vi si i fra" -sagt på en måte som gjør at det høres ut som hun "slipper" å stresse med å ta med seg noe, så hun kan slappe av og feire jul liksom.

Nei, lat som ingenting og gjør som du har lyst til. Blir hun sur får det være hennes problem, så får dere prøve å ignorere det, og henvise til at dere nettopp driver og lager egne tradisjoner og synes det er koselig å stelle med disse tingene selv.

Lykke til!

Skrevet

Jeg er veldig glad for at jeg slipper å bake selv, så jeg tar i mot julekaker uten problemer fra andre. Vårt "problem" har vært at vi har fått de samme kakene fra mamma og "svigerbestemor". Første gang nevnte jeg at vi allerede hadde fått de kakene fra mamma (som baker de på en spesiel måte så de smaker anneledes enn andres, så jeg vil ha hennes), etter det har jeg bare tatt i mot og sagt takk og spist opp dem fra mamma uansett.

Hvis du vil bake kaker, så gjør du det, så får du heller legge frem både dine og svigermor sine. Svigermor syns sikkert det er rart å ikke skulle feire jul sånn hun pleier og hun har sikkert gledet seg til å kunne bidra med det hun har mulighet for å gjøre, dvs julekakene. Kanskje kan det bli en fin tradisjon at dere får en del kaker av henne og baker noen andre selv?

Skrevet

Er dette en sak i det hele tatt? Bare bak det du hadde tenkt til, og sett fram det på bordet.

Skrevet

Jeg tror svigermoren din ble såret jeg.... ikke sur..... hun gleder seg til å feire jul med dere og viser det på en måte med baksten din..... kanskje hun innertst inne er litt ensom......

Jeg tror du leter etter mulighet til å lage trøbbel med svigermor og ønsker å tolke det dithen at hun ble sur....

Skrevet

Huff, så grusomt at svigermor vil BAKE til dere!!!!

Jammen ikke rart det er krig i verden hvis det er alt som skal til for at du skal grue deg til jul!!

Bak noe annet da vel! Juletradisjonene blir jo ikke mindre verdt fordi om du baker noe annet eller at dere baker dobbelt!

Konsentrer deg heller om noe du kan gjøre/bake sammen med barna:)

Ja, du er VELDIG urimelig!

Skrevet

Jeg kan forstå at HI følte seg litt overkjørt, ettersom dette var første gang hun skulle lage "eget"... Men tror du må ta et lite skritt tilbake, så ser du at dette egentlig ikke er noen "stor greie". Du trenger ikke å føle deg underlegen svigemor, dette klarer du sikkert fint! ;)

11:59

Skrevet

Du baker. Svigermor baker. Er virkelig mer kaker et problem? Rareste jeg har hørt om:-)

Skrevet

Bak i vei, og server når hun kommer :)

Ikke la deg stoppe selv om hun tar med kaker! Lag dine egne tradisjoner :o)

Skrevet

Ikke la deg overkjøre...

Bak det du hadde tenkt, og server dine kaker.. om de mot formodning blir spist opp, så sper du på med svigermor sine kaker.. Det som blir igjen av hennes bakst sender du elegant med hjem igjen..

Selvsagt takker du for tanken.. og sier ikke så mye mere på det.. Det er vel du som er vertinnen, vil jeg tro...og da er det vel du som legger opp på fat osv...

Skrevet

Du finnes ikke urimelig i det hele tatt!

Jeg har sett meg lei av de som til enhver tid skal forstå svigermødre ihjel, men de kan umulig ha svigermødre som legger seg bort i den minste ting, fra barneoppdragelse, møblering, hva man har til middag osv osv... DET har jeg. Og her så ble min svigermor så til de grader fornærmet over at vi skal til mine foreldre 2.dag jul, selv om vi likevel da har vært sammen med de både julaften og 1.dag... Stakkars, de ble jo sittende alene da.. Hva med mine foreldre? Skal ikke de få lov til å kose seg med barnebarna en dag i julen?

Og hver bidige jul kommer hun med en haug av julekaker selv om vi har sagt at vi ikke spiser det, også blir hun sur hvis hun får snusen i at vi legger det på fuglebrettet. Hva gjør man? Hiver det i søpla isteden?

Bak dine kaker og la henne bli så fornærmet som hun bare vil, eller så kan hun holde seg hjemme.

Skrevet

Det er da stor forskjell i det å legge seg opp i barneoppdragelse og møblering og det å ta med seg JULEKAKER når man kommer på besøk i julen!

herremin........ Utrolig hva man blir (hår)sår for i dag altså....

Skrevet

Jeg skjønner hvorfor du tenker dlik du gjør, men ta heller å hev deg over det. Bak de kakene du vil og mens svigermor er der kan du servere litt av dine og litt av hennes i en lettere blanding.

Og når hun drar kan du jo om så kaste det som er igjen av hennes.

Ikke lag noen stor sak ut av det for da blir det netopp en stor sak.

Skrevet

Takk...det er jo ikke bare julekakene som irriterer meg!

Hun skal ha ene rett på samboeren min, hun bestemmer alt!

Vi skal til min familie neste år, men det er ikke hun enig i, da har vi feiret hos henne i 4 år!

Hi

Skrevet

Glemte å skrive at hun ringte for 2 uker siden og spurte meg hva hun skulle lage, da sa jeg at hun kunne lage krumkaker...så spurte hun hva jeg skulle lage og jeg listet opp.

Vi ble enig om at hun laget krumkaker og jeg resten.. Nå har hun altså laget 6 av 8 sorter jeg skulle lage..

Endelig skulle jeg lage jul hjemme, for første gang!

Hi

Skrevet

Eg synes du verkar ein smule barnslig. Ein må velge sine kampar med omhu, og om det ikkje er meir som skal til for at du vert sur på svigermor, så har de eit dårleg utgangspunkt. Eg har fått julekaker både frå mor mi og tanta mi, og blitt glad for det. Det er jo meint som ein gest og eit forsøk på å gjere ting enklare, ikkje eit signal om at ho ikkje trur at du klarar å bake. Du kan jo bake noko som du har lyst til likevel, sjølv om ho har med nokon kaker. Makan til surmuling!

Skrevet

Hi, jeg syns du høres helt SKADA ut!!!

Hva faen visste hun om at du ville bake alt selv??

Kan du ikke la henne ta med noe da, så baker du litt selv??

Rart der blir krig!! Min svigermor er helt fantastisk, men så er jeg jaggu meg ei hyggelig svigerdatter også.

Skrevet

Nok et typisk innlegg av en som legger til informasjon etterhvert for å gjøre saken værre og værre..

Får man ikke den støtten man ønsker her inne så bygger man på.. hva med å skrive alt i første innlegg?

Og så vil jeg si skjerp deg.. det at hun baker er positivt!!

Skrevet

Nei og nei!! Nå må du gi deg, hi! Svigermor baker for å være snill, sikkert fordi hun tenkte du har mer enn nok å gjøre uansett. Da kan du for fan ikke bli snurt? Er det rart det er krig her i verden... Makan til furtedamer altså.

Skrevet

Stakkars deg.. At den dritkjerringa kunne finne på å bake til jul??? What? Leter du litt finner du sikkert eg innlegg om det motsatte; noen som får svigermor på besøk og så har hun ikke bakt. Kriiiise.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...