Gå til innhold

Hjelp til innsoving - baby 11 mnd.


Februarbaby2016<3

Anbefalte innlegg

Jenta mi har alltid vært veldig urolig når hun sover for seg selv, og det første halvåret sov hun stort sett oppå eller inntil meg på en eller annen måte. Dette har imidlertid blitt bedre og bedre, og nå sover hun i egen seng store deler av natten. Jeg må av og til inn å "hjelpe" henne videre i søvnen, for hun sover veldig lett, men stort sett sover hun godt når hun først har sovnet.

 

Problemet er at innsovingen tar så ekstremt lang tid! Jeg kjenner at jeg begynner å miste tålmodigheten, og ser at jeg kanskje må finne en ny strategi. Det som har fungert best til nå er å sitte ved siden av sengen, synge og holde henne i hånden eller rolig oppå ryggen / siden. Nå vil hun imidlertid opp å stå hele tiden, og blir våknere og våknere. Har prøvd å legge henne i en pose sånn at hun ikke skal komme seg opp så lett, men da blir hun helt rabiat. Så hun reiser seg opp, jeg legger henne ned, hun hyler osv. osv.

 

Gode råd? Og er det noen her som har gode soverutiner hvor ungen ikke har grått seg i søvn? Hvordan har dere fått det til?

 

Jeg skal snart begynne å jobbe, så dette må snart begynne å fungere. Nå bruker jeg nok opp mot to timer på legging hver kveld... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 år senere...

Fortsetter under...

Hei! Jeg har det akkurat likt! Mitt barn er 11 mnd nå og jeg vet ikke hva jeg skal gjøre lenger? I tillegg sliter h*n med litt treg mage. Vet dette er mangen år siden! Men håper du ser dette, og kanskje vil dele med meg hvordan dere håndterte dette? 

Endret av desemberbaby2017
ønsker varsel om svar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...