Gå til innhold

Bringebærkapsler og fødselsforberedende oljer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg lurer på om det har noen hensikt å smøre seg med fødselsforberedende oljer og ta bringebærkapsler mot å revne under fødsel?

Er det noen bivirkninger med noen av disse? Og i hvilken uke skal jeg starte?

Ser det blir anbefalt forskjellige døgndoser av kapslene- hva mener du er rett?

Er det noe annet jeg kan gjøre for å minske sjansene for å revne/bli klippet under fødsel? Jeg er så redd for å revne, bli klippet og sying:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville gått for bringebærbladte... en kopp eller to i løpet av dagen..

Ingen bivikninger.. har gjort det i fire av fem svangerskap, og det hjelper virkelig..

Jordnøttolje, som gjør huden/underlivet smidigere, og dermed ikke revner så fort.. veldig lurt.... Gjort også dette i fire av fem svangerskap og ikke revnet noe i de svangerskapene jeg har brukt dette..

Jeg har gjort dette i mitt første svangerskap, og hadde en fin fødselsopplevelse.. tenkte det ikke var så farlig på mitt andre svangerskap, og revnet masse.. så på nr 3, 4 og 5 var det på jordnøttolje og bringebærte.. og hadde gode fødsler.. brukte det gjevnt i hele svangerskapet...men har hørt at det også kan ha effekt om man gjør det det siste trimesteret.. men tok ikke sjansen på det når jeg så hvor stor forskjell det var på første fødsel kontra andre fødsel uten dette her...

Skrevet

Jeg har sett en del innlegg her i det siste om at bringebærbladte/kapsler skal gjøre risikoen for revning mindre.

Jeg trodde jeg hadde lest en del om dette, men jeg har ikke noen steder lest at det har noe med revning å gjøre. Det styrker livmoren ja, men revning det har jeg som sagt ikke lest noe om.

Ta den dosen som står på boksen. De kommer i forskjellige styrker. Så om noen tar 4 og du skal ta 2 så kan det være to forskjellige typer.

Jeg har startet å ta de rundt uke 34 i begge svangerskap. Om de har hatt noe effekt? Tja, hvem vet. Jeg har hatt lette fødsler og livmoren har trukket seg fint tilbake begge ganger, delv om den etter første fødsel ikke ville trekke seg sammen med det samme, men det skyldes nok andre ting.

Å smøre seg for å gjøre huden mer elastisk kan vel ha en viss effekt. Jeg smurte meg litt i første svangerskap. Men da måtte jeg klippes, så da var smøringen helt bortkastet. Droppet den smøringen i 2 svangerskap. Revnet da opp igjen der jeg ble klippet sist.

Jeg har hatt skrekk for klipping/revning. Men når man må igjennom det ser man at det ikke trenger å være verdens undergang.

Jeg hadde litt plager etter klippingen, ble trolig sydd litt stramt. Men dette ordnet seg nå når jeg revnet opp igjen. Og nå merker jeg omtrent ingenting til det.

Skrevet

Brukte både oljer og te første svangerskap, men revnet selvsagt likevel. Jeg merket ingenting til det da, hadde jo så satans vondt overalt uansett.

Svangerskap 2 tok jeg ingenting, og revnet omtrent ikke. (Selv om ungen var 1 kg større enn førstemann)

Skrevet

jeg smører meg også med fødselsforberedende. håper det hjelper..

Skrevet

Brukte verken bringebærkapsler eller oljer. Hadde en fin og naturlig fødsel uten å bli klipt eller revne.

Skrevet

Bringebærbladkapslene styrker livmoren, hjelper ikke så veldig mot revning.

Jeg tok kapsler fra uke 34 i begge svangerskap og fødte før termin på hhv 6 og 2 timer uten komplikasjoner, så jeg innbiller meg at de hjelper ;)

Skrevet

Brukte begge deler, men ble klippet...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...