Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #1 Skrevet 10. desember 2011 Jeg er i uke 13+0 nå, og tenkte jeg skulle ta en ultralyd for å sjekke at alt er bra. Men hvor kan jeg gjøre dette? Vet at de ikke ser på nakkefold på gynekologklinikken i Drammen. Tar man forresten utvendig eller innvendig ultralyd i uke 14? For er da skal vil ta det.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #2 Skrevet 10. desember 2011 På gynekologklinikken sjekket legen for nakkefold. Var der på UL i uke 6,8,12 og 14 -før sykehuset tok over. De har innvendig UL, men ifra uke 12-16 kan utvendig ul taes (kommer litt ann på kvinnens anatomi.) Ellers så har du jo samtlige priv klinikker ifra Drammen til Oslo da, som kan ta deg inn på hendvisning.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #3 Skrevet 10. desember 2011 Jeg har gått til Gynekologklinikken i Drammen i begge mine svangerskap, og har hatt alt fra "vanlig" ul, jordmor og 3D ul der. Så de sjekker alt, og har greit utstyr. I uke 14 regner jeg nok med at de tar utvendig, men er ikke 100% sikker.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #4 Skrevet 10. desember 2011 12:32 Jeg gikk der i flere år , før jeg ble gravid, og skal nå ha JM samtaler der ifra Januar-termin i April. Viste ikke at de hadde 3D ul der?! Så bra 11:22
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #5 Skrevet 10. desember 2011 Da må du gå til jordmor Jorunn, hun er fantastisk;) De har et samarbeid med en dame på St.Joseph klinikken, som ligger vegg i vegg, og hun utfører 3D ul. Husker ikke helt hva hun heter i farten, men det er et utenlandsk navn. Hun er også utdannet i det, ikke "bare" radiograf som endel av de andre.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #6 Skrevet 10. desember 2011 Det navnet skal jeg merke meg, takk Aner ikke hvem jeg fikk, ble bare satt opp i januar. Men har alltid "trivdes" der, både leger og pleiere virker så rolige og empatiske 11:22
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #7 Skrevet 10. desember 2011 Snakker dere om gynekologklinikken nå? Når jeg ringte dit sa de at de ikke tok noe sånn, at de bare så om hjerte slo, og bekreftet graviditeten. HI
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #8 Skrevet 10. desember 2011 Det er fordi man ikke har lov til å snakke høyt om det, fordi ifg norsk lov om fosterdiagnostikk så er det kun ved spesielle tilstander man kan se etter slik. (Fordi man ikke ønsker selektering med abort i norge) Men om man er diskre, og spør mens man er der så er det mulig legen sier det til deg. (min gjorde det uoppfordret). Dette gjelder alle gynekologer og leger både privat og på sykehus. 11:22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå