Gå til innhold

Når slutte å koke vannet til småen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en pjokk på 6 mnd og lurer litt på når vi kan slutte å MÅTTE koke vann som han drikker? Feks tilfelle vi er på shoppings og har glemt vannflasken han, kan han i såfall få en slurk eller to av kjøpevann type olden o.l?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min er 6 mnd og jeg gir han vann rett fra springen. Er mere bakterier på stuegulvet som han fint kan finne på å slikke på:-P

Skrevet

Frøkna her på 8 mnd har fått ukokt vann siste 2 mnd. koker kunn vannet til maten og melka hennes.. :) Som min<3 sier over her så er det mer bakterier på gulvet og på det hun spiser på enn i vannet.. :)

Gjest Madolyn & Muffin
Skrevet

Her slutta vi å koke drikkevannet når han ble 6 mnd, men da hadde han jo spist lodotter fra gulvet i et par måneder allerede... :)

Skrevet

vi sluttet å koke når hun var 5-6 mnd....... men vannet her vi bor er fint å drikke også da... det er jo ikke bakterier som lodotter og stuegulv avgir som gjør at man koker vannet... der det ikke er så bra vann må man koke og det er fordi det kan komme bakterier i vannet som kan gi kraftig diare og oppkast... så det er litt annerledes enn stuegulv bakterier.... sånne bakterier er ufarlige og sunne på en måte, men grunnen til at man koker vann er noe helt annet og av et langt verre utfall...

når det er sagt må man bare følge med og være sikker på at det ikke er noe møkk i drikkevannet, at det er blitt forurenset osv..... og de fleste steder i norge er drikkevannet godt nok til å drikkes rett fra springen..

HS min sa at spedbarn kunne drikke vann rett fra springen her jeg bor, men det måtte renne litt først og være kaldt :)

Så du kan nok trygt gi ukokt vann! :)

Skrevet

Her sluttet vi å koke drikkevann når minsten var 5 1/2 mnd. Helsesøster sa at det holdt om man kokte vannet de første 2-3 mnd. Koker fortsatt til flaska da :-)

Og kjøpevann er definitivt trygt :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...