Gå til innhold

Har 10.000 kr igjen til 1 januar. Lite, mye eller passe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del gaver igjen. Må ha mat og bensin. Pinnekjøtt er kjøpt. Prøver å rett opp en skjev økonomi. Må stortsett låne i slutten av månden. :( Skal prøve og snu dette denne mnd. Tips og råd mottas med takk.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må tilføye at 3500 trekkes den 15. des.

Skrevet

Tja 10000 flyr fort, spesielt nå før jul. Regner med å sitte med omtrent det samme når alle regninger og faste ting er betalt, og tror ikke det blir mye til overs til neste lønn.

Skrevet

det burde gå,men vær forsiktig :-)

vi har det litt på samme måten, men etter å ha tenkt,ordnet og mixet litt så går det greit her med økonomien....

Skrevet

Det har jeg og.

Heldigvis fikk mannen inn 45000 i julelønn idag.

Sorry, måtte bare si det:-(

Skrevet

Haha, da håper jeg ikke du sitter med bare 10000 kr av alle de pengene?!

HI, det er jo ikke mye penger, men samtidig er det "bare" tre uker.. Burde gå bra, men vær oppmerksom på hva du kjøper.

Skrevet

Jeg hadde ikke klart meg med 10.000 hvis du både har gaver og mat igjen å handle før jul...i tillegg 3500 som trekkes!

Skrevet

Vel, jeg synes det er mye jeg da. Men det er vel fordi jeg er ferdig med permisjonen og har ikke noe jobb. Så jeg har ca 1500 kr til resten av året, og fram til jeg får meg en jobb. Er heldigvis ferdig med julehandel.

Vil tipse deg til å lage mest mulig julegaver i år; du kan f.eks bake kjeks eller kaker som du kan pynte, og kjøpe noen fine kakebokser eller krukker på søstrene grene, pynte de med sløyfer og glassmaling (panduro).

Eller lage hjemmelagde krydderblandinger og gi bort i sett (får kjempefine små krydderglass på ikea), med en liten etikett om hva som er i og hva det skal brukes til. Hjemmelaget vaniljesukker, tacokrydder osv osv.

Jeg er glad i å lage hjemmelaget mørk konfekt, eller biscotti, som er veldig godt til sterk kaffe. Det finnes masse fine konfektformer, og google litt så finner du masse godt fyll å ha i.

Er du flink til å ta bilder, male, etc så bruk talentet ditt til å lage en kreativ og annerledes julegave :)

Ellers går det an å kjøpe inn litt smaksprøver på forskjellige oster, en rimelig flaske vin og en pakke kjeks og gi en ostesmaking i julegave. Trenger ikke bli dyrt hvis du bare kjøper en liten bit av hver.

Folk bør ha forståelse for at du ikke har så mye penger, og julens budskap er ikke å bruke mest mulig penger på gaver osv (selv om det virker som om mange tror det...) :)

Skrevet

Jeg har litt over 3000kr igjen på lønnskontoen. Får inn barnetrygd nå før jul også, for 2 barn.

Jeg har handlet inn alt vi trenger til jul utenom slik som man går tom for som brød, melk, kanskje litt pålegg, frukt osv.

Jeg skal operere på mandag og blir da sittende hjemme frem til jul. Tror jeg skal klare meg, ellers har vel samboeren penger. Om ikke det går må jeg ta fra sparekontoen.

Skrevet

Det spørs jo hvor mange dere er i familien, og hvilket forbruk dere har. Jeg klarer meg utmerket godt med den summen, men det gjelder ikke alle.

Skal faste utgifter også betales av dette, eller har du 6500 kroner til de variable (altså 10 000 minus de 3500 som blir trukket)?

Dette går fint om du legger opp innkjøpene etter hva du har til rådighet, forutsatt at det ikke er faste utgifter som skal betales av summen. Et tips er å begrense seg litt på gaveinnkjøpene, ikke kjøpe seg ting men bruke pengene på mat.

Skrevet

Jeg synes det er mye jeg... Vi er en voksen og to barn som pleier å klare oss på fem-seks tusen ellers og det går det.

Jeg har igjen masse julegaver å kjøpe, maten må handles inn og disel.

Regner med at vi ikke går dukken nå eller og ja, folk får ikke de dyreste tingene, men de får noe..

Skrevet

Jeg hadde fått problemer, men det går sikkert.

Kutt ned på gavene til alle utenom de nærmeste.

Skrevet

For meg høres dette lite ut. Men det kommer jo an på hvordan man legger forbruket da, og hvor mange regninger man har å betale.

Skrevet

Har betalt alt som skal betales men skal til mor i jula. Så no har vi igjen 54 000 kr. Mangler 5 gaver som blir kjøpt på parfymeriet der som min mor bur (gåvekort). Vi blir 15 stk i jula og har sakt til min mor at vi skal spandere all julematen romjuls og nyttårs. Det er gaven fra oss til min mor.Rekner med 10 000 til 12 000 i mat og snadder. Skulle det bli meir så driter jeg i det. Skal ha det morro i jula og familien.

Skrevet

Det er en grei sum, men siden 3500kr skal trekkes har du vel egentlig bare 6500kr da.

Om du ikke skal kjøpe masse gaver og ikke bruker en formue på de gavene så skulle det sikkert gå helt fint.

Man trenger ikke å kjøpe et helt lass med ting bare fordi det er jul. Litt ekstra å kose seg med er klart men det betyr ikke at man trenger å bruke tusenvis på godteri og snaks. :)

Normal mat med litt ekstra godt pålegg og litt godteri, desserter ved siden av

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...