Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 For 1,5 uke siden hadde jeg keisersnitt...og jeg har hatt feber og frostanfall hver eneste kveld siden. Ekstreme frostanfall med ukontrolerte skjelvinger! I begynnelsen var feberen bare oppi 38 - men nå er den mellom 39 og 40 hver eneste kveld. På fredag målte jeg CRP og den var på 150! Fastlegen sendte meg på sykehuset og der fant de ut at det var betennelse i keisersnitt såret... Fikk pencillin kur, som jeg begynte på i går. Men i dag verker det så utrolig mye! Jeg var freidig nok til å stikke innom sykehuset igjen, men legen mente at det er fordi verken jobber seg ut av kroppen så det er vanlig med sånne smerter. I kveld har jeg 39 i temp igjen...hadde liksom håpt at jeg skulle være ørlitegrann bedre i dag :-( Noen som kan dele erfaringer med meg?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Nei, nei, NEI! Ha deg til en annen lege!! Du drar til sykehuset i morgen! Hiv i deg paracet ikveld og legg varmepose eller en flaske med varmtvann på magen for å lindre. Dessuten, KREV at de sjekker om det er stygge bakterier i såret, ved en vattpinneprøve!
Gjest irismor Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Tar en 2-4 dager før pencillinkuren begynner å virke. Så hvis det ikke er bedring over helgen så bør du ta kontakt med lege. Pass også på å få renset såret skikkelig.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Fyll badekaret med grønnsåpevann og sett deg oppi det ca 20 min, det trekker ut verken. Har sett mange sår som har bedret seg raskt med grønnsåpebad, jobber i hjemmesykepleien. Du bør også ta kontakt med lege igjen i morra hvis du ikke har bedret almenntilstand.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 De tok prøve av såret :-) Hvorfor mener du jeg skal til en annen lege? Hva mener du han har gjort feil?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 22:40 her igjen, glemte å si at du må ta grønnsåpebad to ganger daglig. Bruk vanlig grønnsåpe, ikke furunål. En god slump i vannet.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 Legg på saltvannskompresser. Det hjelper til å føre betennelsen ut av såret. Saltvannskompresser kan du lage selv av sterile kompresser fuktet med saltvann. Saltvannet koker du selv av en liter vann med en spiseskje salt.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 Hvis du bruker grønnsåpe, må du huske å skylle av deg godt, ER veldig sterkt mot huden:) Jeg fikk også betennelse i såret, måtte tilbake på sykehuset, der klippet de opp såret å fikk ut alt av betennelse..
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #9 Skrevet 9. desember 2011 Vet ikke om det er så lurt å bløte opp sårvevet. OM du skulle bada i grønnsåpevann eller saltvannskompresser, så ville legen sagt du skulle gjort det..
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #10 Skrevet 9. desember 2011 Takker for svar... Er det noen som har hatt det samme? Hadde dere voldsomme frostanfall og feber opp i 40? Jeg er overrasket over hvor syk jeg har blitt av det - trodde liksom ikke "bare" en betennelse kunne sette en sånn ut. Men nå har to leger sjekket meg - og de sier begge at det er infeksjon i såret - så da er det vel det... HI
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #11 Skrevet 9. desember 2011 Jeg hadde infeksjon i ks-såret og hadde høy feber. Vekslet mellom å våknet opp klissvåt av svette eller så kald at jeg hakket tenner ukontrollert. Fikk antibiotika, men husker dessverre ikke hvor lang tid det tok før jeg ble bedre ( det er 3 år siden). Har vel ikke så mange råd, men vet hvor ubehagelig det er :-( God bedring.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #12 Skrevet 9. desember 2011 23.38... Det var "godt" å høre andre som har opplevd det! Jeg har aldri vært så syk av feber før - som nå! Blir jo nesten litt skremt av at man kan bli så syk at "bare" en betennelse. Har vært redd for at det er noe de har oversett. Men har blitt sjekket vaginalt med ultralyd - og de har sett nedentil som en sånn vanlig GU undersøkelse. De har tatt ultralyd av magen - og levert inn prøve av såret. Føler jo at legen har gjort det han kan... Men da er det jo ikke bare meg som har følt det sånn da! Har aldri hatt sånne ukontrollerte skjelvinger før jeg!!! Umulig å finne varmen - og umulig å stoppe ristningene! Huff - håper formen er oppadgående i morgen!!!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #13 Skrevet 9. desember 2011 Ja, får håpe det! Ikke noe gøy å ha det sånn. Jeg har heller ikke opplevd den typen feber verken før eller siden, veldig ekkelt :-( Det virker i alle fall som om du har blitt sjekket grundig og det er jo bra. Men hvis du ikke blir noe bedre i løpet av helgen (eller du blir dårligere) synes jeg du skal kontakte lege igjen. 23:38
ConsuelaBananaHammock Skrevet 9. desember 2011 #14 Skrevet 9. desember 2011 Når du får frostanfall, da stiger feberen. Mens du har frostanfallet, skal du pakke deg godt inn siden det er meget ubehagelig. Men husk å kle av deg igjen extra klær og tepper når du blir varm igjen og feberen er høy. Masse god bedring
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #16 Skrevet 10. desember 2011 Tar noen dager før antibiotika kicker inn. Du bør evnt behandle høy feber og smerter med paracet og ibux :-)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #17 Skrevet 10. desember 2011 Samboeren til nevøen min fikk skikkelig betennelse, der tok ikke antibiotikaen hun fikk betennelsen så det endte med sykehusinnleggelse og intravenøs antibiotika i tre dager. Etter det fikk hun tabletter og kunne reise hjem. Når de først fant riktig antibiotika ble hun fort bedre, merket bedring etter et døgn på den antibiotikaen. Om du ikke blir bedre på et døgns tid må du kontakte lege igjen, kanskje du trenger en annen antibiotika. Det er derfor de har tatt prøve av såret ditt, når svaret kommer og de vet akkurat hvilken bakterie det er i såret ditt kan du få en antibiotika som virker akkurat på den. Masse god bedring.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #18 Skrevet 10. desember 2011 Dette bør vel HI gjøre i samråd med sin lege, og ikke ifølge en anonym på nett?! Eller?!?
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #19 Skrevet 10. desember 2011 18:24 Hahaha er det mulig. Mener du virkelig at paracet og ibux er så farlig at hun ikke kan bruke det? Paracet er basisbehandling når det gjelder smerter og feber. At hun ikke bare har brukt det selv gjør at jeg ikke har så til de grader sympati her. Joa, hun kan ringe til legen og spørre, men han kommer til å si det samme.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #20 Skrevet 10. desember 2011 Til 20.19.. Jeg er ikke ute etter din sympati her - så det trenger du ikke bekymre deg for! Når det er sagt så tar jeg paracet hver 6. time døgnet igjennom. Tok også Voltaren så lenge jeg fikk lov til det etter keisersnittet. Men siden jeg ammer - kunne jeg ikke stå på det lenger. Trodde at formen min skulle være på oppadgående i dag - men sveter igjennom alt jeg har på meg - må snu dyna gjennom hele natten fordi jeg svetter sånn. Orker ikke ligge uten heller - fordi da fryser jeg! Feberen og frysningene kom tilbake i dag igjen - og etter å ha svettet igjennom det tøyet jeg hadde på meg i dag, ville jeg ta meg en tur i dusjen. Kikket på såret - og fikk til min store overraskelse se at det var tydelig forandret siden noen timer før. Skikkelig rødt og hovent i et stort område rundt såret :-( Ringte legevakten og fikk komme bort. Der var ikke legen i tvil om at den kuren jeg begynte på på torsdag ikke funket, og gav meg en ny en. Håper bare den er den rette. De tok CRP også og den hadde gått ned fra 150 på torsdag til 119 i dag.... Kjenner at jeg faktisk synes dette er skummelt - men håper jo at jeg har fått den rette kuren nå! HI
ellen-propellen Skrevet 10. desember 2011 #21 Skrevet 10. desember 2011 Ett sår som er rødt og hissig kan godt behandles med gammeldags grønnsåpe. Bland en ertestor bit ut i en liter vann. Om du ikke vil/kan bade i grønnsåpevann så legg omslag på såret. Fjern ruene og klem gjerne ut verk om du kan. Etterpå så kan du smøre på krystall fiolett på såret. Lykke til og god bedring
Rosepus™ Skrevet 11. desember 2011 #22 Skrevet 11. desember 2011 OKey! Skal prøve å forklare litt bedre. Når man har feber er det et symptom på at noe ikke er bra i kroppen, man har en betennelse eller en infeksjon. Det Paracet gjør er å dempe feberen. Om man bare pakker på med paracet så vil jo feberen gå ned, men feberen er jo der for en grunn!!!! Feber er et symptom, ikke sykdommen, det er sykdommen som må behandles. Feberen er for å fortelle at noe ikke er som det skal i kroppen din!! Så selv om paracet er basisbehandling så bør man uansett behandle den underliggende årsaken til feber, og den fikses ikke med paracet og ibux. Da hadde HI vært bra nå. Men mener ikke paracet og ibux er farlig ved vanlig bruk. Men man skal huske at for store doser av dem vil over lengre tids bruk ikke være bra. Men bare le du 20.19. En lege vil ikke nødvendigvis le. 18.24
Rosepus™ Skrevet 11. desember 2011 #23 Skrevet 11. desember 2011 Men Hi skal selfølgelig ikke slutte med paracet som legen har foreskrevet... bare så det er sagt:)
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #24 Skrevet 11. desember 2011 Hei. Jeg har hatt 2 ks og har også hatt infeksjon etter begge. Måtte sitte med grønnsåpebad (altså kompresser dynket med grønnsåpe som skulle ligge oppå¨såret i 30 min) 2-3 ganger om dagen + antibiotika. Jeg har også hatt en mageoperasjon hvor jeg fikk infeksjon. Begynte på antibiotika men ble bare verre, ble da lagt inn for intravenøs antibiotikabehandling i 4 dager for deretter å gå over til 10 dager med tabletter. Blir du ikke bedre av den nye antibiotikaen nå så burde du vel kanskje legges inn ? Hvor høy feber har du ? Jeg lå på rundt 40 hele tiden. Gikk litt ned (til 38,5) etter paracet, men steg fort til 40 igjen etter et par timer. Lå og svettet og hadde frostrier om hverandre. Klarte ikke holde øya oppe heller, lå og småsov hele tiden.
Anonym bruker Skrevet 11. desember 2011 #25 Skrevet 11. desember 2011 Feberen min begynte vel ca en dag etter fødsel. Fa lå den på rundt 38 bare. Men utover uka gikk den opp mot 39 og 40, Jeg sovnet også av hele tiden... Frostrier som var kjempekraftige, for så å svette som en gal! Nå er det hovent og rødt 10 cm over og under såret. Det ser ikke fint ut. Men likevel har jeg ikke hatt feber til nå i dag, så kanskje den nye pencillinen var riktig? Man kan jo drømme :-) I morgen ringer jeg for å få svaret på sårdyrkningen... Så kan man i allefall velge HELT riktig kur! HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå