Gå til innhold

Innsovningspiller og aleneansvar for barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har knapt sovet på halvannen uke, sover lite til vanlig og, men pga stress er det ekstra ille nå. Er alene med en 4 åring. Dumt å ta piller da, ja? Det hjelper antagelig ikke å ha henne i min seng heller?

Hvor slått ut blir man av Imovane egentlig? Altså jeg kommer nok til å vente til barnet er hos faren, men jeg er såpass desperat etter søvn at tanken slo meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg igjen.Sliter veldig med søvn problemer.Har sobril .men har bare brukt det en gang.Er imovan bedre ?

Skrevet

Jeg hadde aldri turt og ta en slik pille med alene ansvar for barn. hva om noe skjer? Hva med brann? Nei, hadde aldri tatt den sjangsen..

Skrevet

du har ikke vurdert noe fra helsekosten eller noe reseptfritt fra apoteket først da? Noe som hjelper deg å finne roen og søvnen men som ikke slår deg fullstendig ut? Jeg hadde aldri tatt sovepiller om jeg var alene med barna mine.

Skrevet

Jeg fikk Immovane av legen etter lang tid uten søvn. Da hadde jeg en liten baby, og han sov han. Men jeg har slitt i flere år med søvnproblemer, og var redd jeg til slutt ikke kom til å klare å ta meg av han pga søvnmangel. Var livredd for å tryne ned trappa bærende på han osv. Jeg tok de aldri når jeg var aleine, eller heller ikke hvis det var midt i uka og mannen skulle på jobb om morgenen. Bare når han skulle opp med babyen. Hadde aldri turt å ta de ellers.

Av Immovane blir man slapp og sigen, og jeg syns ikke det hører sammen med å ta seg av barn.

Skrevet

Imovane er for innsovning, su får ikke hangover neste dag. Hvia de du fikk var på 7,5 mg. Kan du prøve å se om det holder med en halv. Fikk du 5 mg ville jeg tatt en hel.

Jeg bruker dem (7,5mg) når jeg skal snu døgnet etter nattevakt. Har aldri hatt noen problemer med at jeg ikke hører ungene om natta, men det kan jo være at du sovner veldig tungt siden du ikke har sovet på en stund.

Det som er viktig med Imovane er at du tar den og går rett og legger deg, ikke sitte oppe og vente til du er trøtt. Da kan du lett jobbe deg gjennom effekten og det blir enda vanskeligere så sovne.

Lykke til

Skrevet

Det er innsovningstablett. Vil tro at du våkner lett

Skrevet

Dette er jo "bare" innsovningstabletter! Du våkner av barnegråt, ordner opp og sovner igjen.Jeg fikk dette 1 gang etter et dødsfall i nær familie.Var engstelig, men fastlege forsikret meg om at han ikke hadde skrevet det ut hvis han følte det var uansvarlig. Jeg var da alene med 2, en på 28 mnd og en 5 år. Våknet av dobesøk og mareritt hos eldste.Skiftet bleie i 04.00 tida men sovnet igjen umiddelbart.Brukte det i 3 uker.

Skrevet

22.35

Har du hatt ORDENTLIGE søvn vansker??Høres nemlig ikke sånn ut!Det er ekstremt viktig med søvn når du er små barns forelder! Går du mer eller mindre uten søvn i en kortere, eller lengre periode, er det jo gjerne en hjelp for å finne søvn mønstre igjen.

Er det bedre å besvime på dagligvaren med barnevogn?

NEI-for det har jeg gjort.Anbefales ikke.Det resulterte i en halv imovan 22.00 hver kveld i 7 dg. Det var nok! Så vær så snill å ikke kom med slike indirekte bemerkninger om at vi som sliter/slet med søvn er uansvarlige mødre fordi vi ber om hjelp.

Skrevet

Har ikke prøvd Imovnae selv, men min mor har vel tatt de nå i 15 år. Det var forferdelig for meg å se henne på dem. Ho tok hver natt og hvis ho ikke rakk inn i senga før de kicka inn så sov ho som en stein i sofaen. Jeg klarte omtrent aldri å vekke henne, jeg har til og med slått henne hardt for å få liv i henne, men ofte uten å lykkes. Ho sov lenge og var helt uttafor hvis ho stod opp tidlig. Snøvlet fælt. De er ekstremt vanedannige!!

Skrevet

Tviler på at det er imovane hun har tatt da.

Skrevet

Nope. Det er Imovane. De siste årene drakk ho i tillegg og da ble det verre, men det var sånn som jeg forklarer det. JEg vet jo ikke hvor mange ho tok i slengen.. Alle reagerer forskjellig. Samboeren min kan ikke ta noe som f.eks Sobril, Valium, Imovane osv. Han blir helt ape (kommer ann på hva han har tatt) og som han forklarer så klarer ikke kroppen hans å våkne selvom hodet hans er våkent på en av disse pillene... Sært og kjipt siden han har søvnvansker..

Skrevet

Jeg våkner av ungene selv om jeg tar Imovane, kanskje ikke like raskt som ellers. Men i alle fall kjappere enn mannen (som ikke tar noe, hehe)

Skrevet

00:25 her. Anbefaler deg på det sterkeste og sjekke opp circadin og høre med legen din om det kunne være noe for deg. Det er ikke sovepiller men, melatonin (hormonet som kroppen produserer for at man skal sovne) Jeg har brukt dem hver natt i 4 år nå.

Skrevet

Jeg bruker imonvane hver kveld og er alene med mitt barn.

Imovane er en lett insovningstabl,som bare hjelper deg med å sovne.Tviler på at du sover så tingt at du ikke hører barnegråt evt andre ting.Så jeg anbefaler deg å prøve,om du sliter,kanskje det holder med en halv en også:)

Skrevet

Imovane er faktisk ganske tungt, har brukt det mye. Fikk til og med hallisunasjoner da jeg hadde brukt de noen mnd hver dag. Har hatt en tung fortid med mye rus, og misbrukt mye piller, blant annet disse. Nå som jeg er blitt mor ville jeg aldri tatt Imovane, jeg hadde IKKE følt meg ordentlig i stand til å ta vare på barnet mitt. Anbefaler virkelig noe mildere!

Skrevet

Imovane har endel bivirkninger. Se på felleskatalogen.no

Alle medisiner bør kun tas hvis man MÅ. Alle tåler lite søvn innimellom selv om dagen derpå blir tung. Vent med medisiner til det er et varig problem.

Skrevet

Jeg bruuker zopiklone/ Imovane hvert år i mørketiden pga søvnproblemer. Bruker det i 1 mnd sammenhengende. Et år jeg skulle få innsovningspiller hos legen var jeg gravid, og kunne ikke bruke disse tabelettene. Jeg fikk anbefalt noe reseptfritt (husker ikke hva det het... Vallergan?) fordi det skulle være mildere for kroppen. Og du kjære mor for ei forferdelig pille. Jeg ble totalt slått ut, og våknet ikke av hverken mann eller barn. Da jeg endelig klarte å kreke meg ut av senga kl 12 (jeg er alltid oppe kl 6), følte jeg meg helt elendig. Hodepine, kvalme, ekstrem slitenhet. Og sånn hadde jeg det i 4 dager!

Nei takke meg til Imovane, sovner og våkner raskt uten bivirkninger.

Skrevet

Jeg brukte imovane hver kveld nesten et år og er alene med to barn. Var ikke noe problem for meg hvertfall, våknet jo om ungene gråt etc uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...