Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Vi har snakket om å kalle jenta vår Turid. Noen meninger om det navnet her el? Hun er snart 6 mndr, så vi må snart finne ut ha hun skal hete...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Syns det er et kjempefint navn. Vil man gjøre det litt mer spesielt, eller litt moderne skriver man Turi. Turid er er sterkt navn som jeg tror dere kommer til å bli mer og mer fornøyd med i årene som kommer!
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Jeg heter faktisk Turid jeg da! Har aldri verken likt eller mislikt navnet mitt egentlig.. Det er jo det navnet jeg alltid har hatt! Kjenner bare en annen som heter det, og hun er også voksen. Syns det er veldig greit å ikke hete det samme som "halve bygda" da.. Kunne like gjerne fjerna d-en, for de aller fleste kaller meg Turi, men søren heller, den kan nå få være der! I tenårene var jeg sta nok til ikke å svare om ikke d-en ble uttalt!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Jeg hadde en gang ei høne som het Turid. Hun ble tatt av reven....
Gjest Tutt1-2-3! Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Turid er visst et vanlig navn på høns! (Høna Turid i barnetv) Jeg hadde en gang ei kråke som het Margit.. Har hatt kaniner som het Gro og Kari og har i dag ei kattefrøken ved navn Elise!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 Svigermor heter det........ushhh...sorry jeg er inhabil
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 Moro å høre hva dere mener om navnet mitt. Jeg likte det ikke da jeg var liten. Følte det var litt gammeldags. Kjente ingen barn som het det. Men nå når jeg er voksen syns jeg det er fint :-)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #9 Skrevet 9. desember 2011 Jøss, er Turid på vei inn? Jeg heter Turid, har gjort det i maaange år, og har til dags dato aldri likt navnet. Men jeg skal nok klare resten av livet med navnet også, er i alle fall helt uaktuelt å skifte navn, nå som voksen. Hvis dere liker det, så gå for det. Det er i alle fall et enkelt og greit navn, med lange tradisjoner.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #10 Skrevet 9. desember 2011 Ja! Er så deilig å høre litt stødige og solide(voksne) navn. Turid vil være et navn hun kan vokse inn i og et navn som passer like godt på en voksen dame. Og ja, jeg er litt lei av alle dill/dall og rosa navn så hvis jeg møtte en liten Turid hadde jeg blitt glad.-)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #12 Skrevet 9. desember 2011 Bestemor heter Turid så syns det er et fint og koselig navn. Kunne godt brukt det, men sønnen min er oppkalt etter bestefar (mannen til Turid) så det hadde nok blitt litt sært
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #14 Skrevet 9. desember 2011 Jeg har også hatt en høne som het Turid ) Min tante heter det og hun er en livlig skrulle som alltid får frem smilet hos meg- jeg liker navnet godt!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå