Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Sitter å hører og ser på Odd Nordstoga på NRK, og tenker litt... Den dialekten han snakker/synger, Hellbillies synger og snakker og Rogalandsdialekt (Sigvart Dagsland/ Bjørn Eidsvåg/ Vamp osv osv... må være de finest dialektene å fremføre norske sanger på. De blir så levende og det triller ut så lett, høres så riktig ut på en måte. Veldig norsk ) Alle mener nok ikke det sammen, men bare en tanke en sen kveld ;o) (Ja jeg er forresten fra Rogaland, men prøver å ikke la det farge meninger heeeeelt)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Kaizer....det er flott det! Så helt enig med deg. Måtte faktisk skru opp lyden jeg:)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Trodde jeg var den eneste som var i selskap med Odd i kveld
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Jo, det duger når man synger, men personlig synes jeg rogalandsdialekt er helt for jæ... å høre på noen noen snakker. Spesielt Stavangersk, det er noe sytete over det hele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå