Gå til innhold

1,5 år og ord.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

hva kan/kunne deres barn si av ord og setninger når h*n var 1,5 år ca?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min datter er 19 måneder og snakker fortsatt svært lite. Da hun var 15 måneder kunne hun si: Mamma, pus, bil, tutta, se, der, hei, natta, dett (som i dette - som i å falle / ramle), spis og mer.

Nå kan hun si litt flere ord og hun kan putte to ord sammen som "se der", "pus spis". Og så kan hun si "en, to, tre", men hun er apekatt og gjenntar bare;)

Skrevet

Min gutt er 1,5 år idag faktisk ;o) Han sier ikke så mange ord ennå, men: hei, hadet, natta (tror jeg), mam, ball...

Skrevet

min gutt snakker også veldig lite, han er 16 mnd. Det er nok ikke noe å stresse med, noen er kjappere enn de andre :)

Skrevet

Min lille på 21 mnd har så mange ord nå at jeg ikke har telling lenger. Hun har begynt å snakke i setninger også. Teller også til ti og kan mange sanger. Kan navna til alle i barnehagen osv. MEN det har gått fort, da hun var halvannet hadde hun bare noen få ord.

Skrevet

Åhh, så artig:-) Jeg gleder meg sånn til hun kan snakke mer og er kanskje litt utålmodig, hehe!

Er en utrolig morsom og fin tid, syns jeg. Det skjer så mye og det er så mye å glede seg til.

22:07

Skrevet

Min datter hadde over 200 ord da hun var 1.5 år, min sønn hadde knapt ett, mamma.. Nå er de store og prater fornuftig og fint begge to,- folk er forskjellige

Skrevet

Jenta mi er snart 16 mnd..

Hun sier:

Katta ( Katten )

Lilli ( det katten vår heter)

Dokka

Se

mamma

pappa

Nei

Ja

Hade

Hei

Heia

Djikke ( Drikke)

Lys

Tut tut

Kua

Au

Oj

Dakk ( Takk )

:)

Skrevet

Begge mine skravler og skravler! Det har de nok i fra mora si ;) husker ikke helt hvordan det var akkurat da hun var 15 mnd, men i sommer (hun fylte 2 i august) pratet hun i allefall setninger. "mamma, kan jeg få is" "jeg vil bade" "mamma, kan jeg få skive" osv. Bhg var veldig overasket over hvor mange ord hun hadde da hun startet, da var hun 17 mnd gammel...

Skrevet

Min gutt er 17 mnd, og han sier: mamma, pappa, pus, mimir (som betyr mormor), bil, hei, hadet, natta, bade, æsj, namme. Og bæsj.

Han lager også dyrelyder, mest imponert over at han kan hestelyd.... hiiiiii-aaa! :)

Skrevet

Min sa få ord, men har sagt et par setninger. Nå sier han mer ord, men mindre setninger.. Er 19mnd nå..

Han kunne si: Heihei. Tittei, booo, mamma\pappa, pus, der, hva er det?

Nå kommer det flere og flere ord, og han snakker masse. Det kommer..

Skrevet

Men jeg syntes og det er gøy å lære bort jeg da ;) hun fylte to i august, og telelr til ti, kan fire-fem forskjellige farger og nesten 8 tegn (tegn til tale) hun trenger ikke tegn, men keg gikk på kurs da jeg jobber på spesialskole, så startet ett lite prosjekt for meg selv. Skulle se hvor mange tegn hun klarte å lære på en uke, og det ble: nå, spise, bok, ferdig, rydde, syk, hjelpe, stopp. Syntes det er sååå gøy å se de lærer så fort ;)

Hilsen 22:21

Skrevet

Min datter, pratet veldig lite da hun var 1.5 år, men et par mnd senere løsnet det, og da hun var 2 snakket hun i lange setninger.

Min sønn på 19 mnd sier mamma, pappa, hei, nei, hadet, der, ørnørn (til bil), brrrr (mye av dette ordet altså:)), au og sikkert et par ord til som jeg ikke kommer på i farta. Men mest av alt sier han øh, øh, mens han peker på det han vil ha. Så det er kommunikasjon gjennom kroppsspråk og tegn som enda dominerer.

Ps. Far til barnet pratet ikke før han var 3, men han har en målt IQ på over 140, så er ikke veldig bekymret for poden :)

Skrevet

Gutt 17 mnd.

Ord han bruker i det daglige:

Mamma

Pappa

Hei

Hadet

Sånn

Ja

Nei

Ferdig

Baby

Pusi

Sko

Datt

Au

Tittei

Bæ bæ lille

Kokko

Hysj

Kutt ut

Ord vi kun har hørt han har gjentatt etter oss:

Dæven ( på tide å passe på språkbruken vår :S)

Flott

Pizza

Sutta

Skiva

Setter ikke sammen ord til setninger enda, regner ikke "kutt ut" selv om det er to ord. Han tror sikkert det er ett. Bæbæ lille er jo et forsøk på å synge så regner ikke det heller.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...