Gå til innhold

Hmm.. dette lover ikke bra!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått noen nye smertestillende av legen, og i hele dag har jeg gått og gledet meg til i kveld, for da kan jeg ta en pille og sveve smerteffri bort i den herlige døsigheten pillene gir meg! Haha, legen sa man kan bli avhengig, men trodde ikke det skulle være så ille etter 2 piller!

Men etter en dag på jobb med mye smerter (tør ikke ta de om dagen, for blir virkelig døsig og svimmel altså!), syns jeg nesten jeg fortjener å slippe smerter noen timer! :P

Vet ikke hvorfor jeg skriver dette, har jo ikke noen spørsmål om noe.. :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jeg spørre om hva slags smerter du har?

Også må jeg si at hvis du absolutt ikke trenger de nå så bør du ikke ta de, ikke noe å kimse av det med tabletter og avhengighet

Skrevet

Ryggsmerter. Har så vondt at jeg ikke får sove om natta. Om dagen er det også vondt, men klarer å fungere så prøver å bare ta om kvelden og natta. Men syns ikke de hjalp så mye i natt da :(

Tar selvfølgelig kun når jeg føler jeg virkelig trenger de! :)

hi

Skrevet

Åja! Nei, det er ikke det. Husker ikke hva de heter. Noe som slutter med -dol tror jeg!

hi

Skrevet

Tramadol? Aldri hørt om noen som blir rusa av i såfall...

Skrevet

Tror ikke du er avhengig bare for at du gleder deg til du kan ta en i kveld så du får sove, ivertfall ikke etter bare to dager.

Men står det ikke på pakken hva medisinen heter??

Skrevet

Da skal du få høre om en nå;-) Tramadol er et temmelig heftig preparat hvis man ikke er vant til sterke smertestillende.

Jeg bruker en del smertestillende, men blir allikevel kraftig ruset av Tramadol. Kan kun bruke dem når jeg er hjemme og er sikker på at jeg ikke skal ut å kjøre, eller utføre andre oppgaver som trenger oppmerksomhet.

Skrevet

Husker jeg traff på en lege på legevakta en gang. Han klarte ikke å gjenkjenne helvettesild, og mente det var bruskbetennelse i ribbeina. Han ga meg noe helvettes festlige piller! Tjo ho! Det er en hel haug med år siden nå, og jeg husker ikke navnet på dem, men de var gule; Og jeg savner dem ennå!!! For en herlig avslappende og morsom lindring. Primærlegen min lo seg skakk av legevakt-legen, og jeg forsto at jeg ikke kom til å få en ny resept på de pillene. Men jeg koste meg så lenge brettet varte. Hehe.

Jeg fikk en gang morfin under en liten operasjon i hånda, og det minnet meg faktisk litt om den effekten fra pillene. Jeg lå på operasjonsbordet og 'faket' stress for at de skulle forsyne meg litt ekstra, og det gjorde de. Hihi.

PS.: Jeg er ikke avhengig av noe rusmiddel, og har aldri vært avhengig av noe sterkere enn røyk, som jeg forøvrig har sluttet med. Men jeg kan forstå at de med anlegg for å bli avhengige blir det etter å ha prøvd slike medisiner. Ojoj.

Skrevet

Ja tror nesten man må ha anlegg for å bli avhengig. Jeg har fått både morfin og Ketorax iv pga nyresteinsanfall . Likte det ikke! Ble uvel og fikk skikkelig hangover rett etterpå. Er ikke noe jeg kommer til å begynne med fast akkurat :D Men jobber på sykehus og har fått inn overraskende mange pasienter som lyver på seg smerter for å få morfin eller Ketorax.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...