Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 (selvsagt er det legen som sykemelder, men hva ville dere ønsket, og hvorfor) Dere jobber i et yrke hvor man går eller står hele dager (type sykepleiere på hektiske avdelinger, eller butikk/restaurant), og dere har alltid et høyt tempo. Dere tar max 30 min pause ila dagen, da det rett og slett ikke er tid til mer. Dere har barn fra før, og pendler til jobben. Dere utvikler bekkenløsning, og halter dere gjennom dagen. Smertene er konstante, og kommer med en gang dere begynner på jobb, og dere må innta sofaen hver ettermiddag pga smerter og pga dere er slitne. Hvis dere tar det med ro, altså feks på fridager/helger så har dere nesten ikke smerter i det hele tatt. Ville dere vært a) delvis sykemeldt (hvor mye?) i full jobb c) 100% sykemeldt d) svangerskapspenger? Det er ikke mulighet for tilrettelegging i form av andre arbeidsoppgaver (feks kontor)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Jeg jobbet i butikk da jeg var gravid og fikk bekkenløsning. Innimellom var det så vondt at bena sviktet under meg. Jeg ble litt avlastet ved å sitte i kassen, men det var ikke bra det heller. Jeg ble sykemeldt da jeg var 25 uker 40%. De siste ukene jobbet jeg 40 %. Det gikk greit, jeg ble i hvert fall ikke verre. Men legen sa at hvis det ble verre så måtte jeg komme inn å få 100%.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Først ville jeg ha prøvd delvis sykmelding - 50 % Fungerer ikke det så hadde jeg blitt sykmeldt 100% Hilsen ei som ikke tok bekkenløsninga på alvor - Og sitter nå 1 1/2 år etter fødsel med fortsatt kraftig bekkenløsning/ smerter. Bekkenløsninga startet i uke 12 hos meg.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 au, det hørtes ikke godt ut nei! hilsen HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå