Gå til innhold

Hvor mye har du lagt på deg så langt?


Pinkfish

Anbefalte innlegg

Jeg har mens-termin (ikke vært hos legen enda) 16. juli og har allerede lagt på meg 3 kilo! Er ikke det veldig mye da jeg kun var 55 kilo til å begynne med? Hvor mye har dere gått opp så langt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er 8+6 og har gått opp 2 kg, jeg er sulten hele tiden og spiser hver 2. time, spiser jeg ikke da blir jeg kjempe kvalm :P Satser på at det roer seg etterhvert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg verken bruker eller eier noen vekt, så jeg vet ikke. Men, jeg veide ca 58 før graviditeten tror jeg, og jeg har minst gått opp 3 kilo. Jeg har gått fra lavkarbo og 10 om dagen av grønt til total karbo-dilla! :) Spiser jeg ikke hver 2. time blir jeg så kvalm av jeg ikke fungerer! Jeg merker nok at jeg spiser litt vel mye... men, tenker at det roer seg 2. trimester :) Er forresten 9+1 i følge menstermin, men 7+5 i følge UL.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg er 10+1 og har gått ned nesten 3 kilo. Men jeg tror jeg er på vei opp igjen. Jeg spiser hver tredje time og er ikke kvalm. Føler meg i topp form! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 8 (i følge legen), 8+5 i følge annen utregning. Jeg gikk først ned 2 kilo, men har nå gått opp igjen 1.

Jeg er ikke kvalm, men jeg blir så veldig fort skrekkelig mett. Det kan være etter bare litt mat... Jeg har ikke hatt noe lyst på godteri disse ukene, så jeg nyter det så lenge det varer. ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, ser veldig mange skriver de har gått ned her, så da vil jeg fortelle deg at jeg i mitt forrige svangerskap hadde lagt på meg 6 kg etter 10 uker. totalt i hele det svangerskapet gikk jeg opp 16 kg (som er normalt) og ca 2 mnd etter fødselen var jeg nede i matchvekta på 65 kg igjen - mao ikke bekymre deg og ikke tenk på slanking el lign nå - det er store variasjoner innenfor det som er normalt og de som er slanke i utgangspunktet må legge på seg mer for å ha fett å ta av til melkeproduksjon senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Hei, ser veldig mange skriver de har gått ned her, så da vil jeg fortelle deg at jeg i mitt forrige svangerskap hadde lagt på meg 6 kg etter 10 uker. totalt i hele det svangerskapet gikk jeg opp 16 kg (som er normalt) og ca 2 mnd etter fødselen var jeg nede i matchvekta på 65 kg igjen - mao ikke bekymre deg og ikke tenk på slanking el lign nå - det er store variasjoner innenfor det som er normalt og de som er slanke i utgangspunktet må legge på seg mer for å ha fett å ta av til melkeproduksjon senere.

 

Nå tror jeg du misforstod meg, ihvertfall. Da jeg skrev innlegget var jeg ca. 8 uker. Nå er jeg 10+3 og har gått ned 3,5 kilo. Og jeg slanker meg ikke! Selv om jeg ikke er direkte kvalm, har jeg ingen matlyst, og føler meg uggen når jeg spiser. Likevel bekymrer jeg meg ikke, for jeg vil nok gå opp etterhvert... Og jeg spiser sunt, og tar de vitaminene jeg trenger. Altså, ingen slanking!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

18 uker, opp 5,6 kg.

Trener 2-3 ganger i uken, har et yrke hvor jeg er fysisk aktiv hele dagen, og spiser ganske normalt.

Ja, ja. Jeg er i god form i allefall...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 uker og + 5 kg .. helt akseptabelt! :) gikk opp 13-14 kg forrige svangerskap, med dilla på toffefee og mozell, - har mye sunnere kosthold denne gangen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er straks 16 uker og har lagt på meg 2,5kg. =) Er veldig fornøyd siden jeg sluttet med lavkarbokuren når jeg ble gravid og alle hadde sagt til meg at en legger så mye på seg når en begynner spise karbohydrater igjen. I tillegg har jeg diller på frukt og grønt og ikke sjokolade og søtt, denne gangen. =D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 uker og lagt på meg 1 kg, kjempe fornøyd med det :-)

 

Har en del kilo for mye, så håper jeg ikke legger på meg så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16+3 og lagt på meg 1kg.. Har litt for mange kilo fra før så er veldig fornøyd med å ikke ha lagt på meg så mye enda..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Termin 17. juli (foreløbig beregnet før ultralyd), så bare en dag etter deg.;) Og jeg har gått opp det samme som deg, 3 kilo. Jeg veide i utgangspunktet 60, så synes ikke du har noe å bekymre deg for. Rundt 10 av kiloene forvinner allerede de første dagene på sykehuset, i følge flere av min venninner, som gikk opp ca 12 kilo i løpet av sine svangerskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har mens-termin (ikke vært hos legen enda) 16. juli og har allerede lagt på meg 3 kilo! Er ikke det veldig mye da jeg kun var 55 kilo til å begynne med? Hvor mye har dere gått opp så langt?

 

jeg er 16+3 i dag og har lagt på meg 3 kg. Jeg var også 55 kg før jeg ble gravid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 uker og 8 kg siden siste mens....... Ikke bra, men vi venter tvillinger så jeg skylder på det:) Har vært veldig kvalm, og det eneste som har hjulpet er å spise......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...