Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Jeg har lenge undret meg over innlegg her inne, eller hørt andre barselskvinner snakke om sexlivet etter fødsel. Hva er dette stresset?? Jeg mener, det virker som om damer stresser veldig med å ha sex så tidlig som mulig etter en fødsel.....det er jo forsåvidt greit nok så lenge dette er deres egne ønsker. Men jeg syns ofte det virker som om det er mer mennene som er ivrige....damene virker å ha nok med å komme seg, være ferdig med å blø, lære å være mor osv. Er det slik at det skal være et sexpress i et forhold etter en fødsel?? Skjønner ikke menn hva kvinnene deres har gjennomgått, både fysisk og psykisk? Jeg mener at så lenge damene sier de gruer seg, er redd osv er de vel heller ikke klare?? Er det vondt...hvorfor i all verden bruke glidekrem??? Da venter man vel da eller?? Nei fysj. Menn er kvalme i blant. Når damene selv er klare etter fødselen burde være helt individuelt og ingen burde føle seg presset i etterkant. Jeg personlig syns ikke 8-10 uker i etterkant er så mye jeg - i en slik situasjon vel og merke. Om noen er klare etter 6 uker er jo det helt ok....jeg tenker mer på alle de jeg mistenker tvinger seg etterpå... Hva tenker dere?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 I mange tilfeller er det nå vi damene som har lyst også. Ikke alle er frigide etter fødsel. Jeg hadde en enkel fødsel og var frisk som en fisk straks etterpå. Og kåt som bare pokker. Så her hoppa jeg på mannen etter 3 uker av egen, fri vilje - tenk det, en dame som har lyst på sex!- og det var aldeles nydelig. Bedre enn før fødsel!
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Ikke alltid sexpress. Vi hadde lyst, men måtte avslutte samleie halvveis igang tre uker etter fødsel. Gikk greit helt til samleiefasen.... så vi utsatte det noen uker igjen før vi prøvde på nytt. Vi hadde begge lyst - men siden det ikke gikk ble det ingenting på noen av oss..... ikke akkurat press da.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 jeg merket at mannen min gjerne ville, men jeg silblødde og var blodfattig 2 mnd etter fødsel, så hvis han i det hele tatt hintet viftet jeg han bare vekk. Men en kan jo bidra på andre måter da
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #5 Skrevet 10. desember 2011 Om damene selv har lyst er det jo en heeelt annen sak så klart :-) Kos dere sier jeg, jeg tenkte mer på de som gjør det for mennene sine... HI
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #6 Skrevet 10. desember 2011 hehe, jeg var kåt og klar dagen etter fødsel jeg, mannen - not so much (hadde vel gårsdagens syn ferskt i tankene) Så det gikk et par uker før han var klar.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #7 Skrevet 10. desember 2011 Jeg skjønner godt hva du mener Har også merket at enkelte stresser litt med å komme igang igjen, nesten så det er KRISE hvis det har gått 6 uker siden sex, man skulle tro enkelte menn hadde en tikkende bombe festet til penisen som vil gå av hvis de ikke får seg noe etter en viss tid. Heldigvis er det ikke slik her i hus, jeg kan faktisk ikke huske hvor lang tid det gikk etter fødsel, men gikk nok noen uker. Her skjedde det naturlig, var ikke noe vi hadde snakket om, hintet om eller planla å gjøre. Siden vi ventet til vi var klar for det var det verken vondt eller ubehagelig. Det vi har merket begge gangene etter fødsel er at første samleie utløste en enorm nærhet mellom oss. Ofte når vi mimrer om gode stunder dukker sexen etter fødsel opp
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #8 Skrevet 10. desember 2011 Jeg presset nok meg selv mer enn nødvendig. Ikke fordi mannen maste, men for at jeg ønsket å få sexlivet opp og gå igjen. Var veldig hoven nedentil fra jeg var ca 12 uker på vei så sexlivet var elendig etter det. Følte derfor at jeg ville prøve å finne tilbake til det gamle. Slet også med lysten, men har nå lest at sex avler se lyst så derfor presset jeg meg litt ekstra. Funket vel heller mot sin hensikt her pga mye smerter og redsel, så kommer ikke til å stresse med det neste gang.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #9 Skrevet 10. desember 2011 Ikke noe sexpress her i gården;) Jeg fikk bare en liten rift under fødsel og trengte ikke å sy eller noe, men alikevel var jeg livredd for at det kom til å gjøre vondt å ha sex etter å ha presset ut et barn! 7 mndr tok det (!) før jeg var klar til å prøve, men enda da var jeg faktisk nervøs for eventuelle smerter! Hadde han presset på noen uker allerede etter fødsel så tror jeg at jeg ville bli sint! Han lot meg iallefall ta det i mitt tempo og det er jeg veldig glad for. Jeg husker enda hvor letta jeg var over at det ikke var vondt 7 mndr etter fødsel;)
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #10 Skrevet 10. desember 2011 En kan være like redd for at det skal gjøre vondt om en venter 8 uker eller 1 år! Kvinnen har vært gjennom en ganske sterk påkjenning, og ingen vet på forhånd hvordan sex vil bli etter en fødsel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå