Gå til innhold

Hva er det med dette smøret..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har bakt i dag jeg. Med melange... Bruker alltid melange jeg. Hva er det jeg ikke har forstått?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Melange er margarin. Jeg syns også at Melange er like bra og bruker aldri smør.

Skrevet

Melange er margarin og smaker rett og slett vondt, i forhold til smør. Det er en del ting jeg MÅ ha smør til, der margarin rett og slett er ubrukelig.

Skrevet

Så, mine julekaker har alltid smakt litt fælere enn andres? Ettersom jeg alltid har brukt melange..?

HI

Skrevet

Ikke nødvendigvis fælere, men smaken er annerledes. En bagatell, men jula handler om tradisjoner. Enhver annerledes smak på julekakene blir oppfattet som usmak. Skal ikke se bort fra at du ikke ville bli like fornøyd om du brukte smør når du er vant med margarin, fordi de ikke smaker slik de alltid har gjort.

Min mor kan ikke fordra smør, så jeg er oppvokst med margarinkaker. Jeg liker melange i kakene mamma alltid har laget, men i kakene mormor stod for MÅ jeg ha smør. Kan ikke tenke meg berlinerkranser med margarin...

Skrevet

For de som liker smør, ja?

Jeg synes margarin ødelegger alt av mat, inkludert småkaker, men de som liker smaken av margarin vil jo ikke synes det samme. Min mor hater smør og vil påstå at jeg ødelegger maten min med smør.

Skrevet

Margarin kan brukes som underlag for pålegget på brødskiva, men til matlaging er det smør som gjelder. Smør setter jo spiss på ellers god mat, og jo, jeg mener smør er nødvendig i det meste av godt bakverk. Det er en god del bakverk man kan kjenne forskjell på, ja, om det er smør eller margarin som er brukt.

Skrevet

Jeg har også alltid brukt melange, og aldri tenkt over det før denne smørkrisa, men nå bestemte jeg meg for å kjøpe "ekte" smør og bake med det. Jeg må si at jeg merket stor forskjell; julehandel ble syyyykt mye bedre, og kaker jeg aldri har fått helt til tidligere ble perfekte nå. Jeg skal aldri mer bake med melange!!!

Skrevet

Jeg har brukt meierismør til alt, helt siden jeg flyttet for meg selv for 25 år siden. Rett og slett fordi jeg liker det. Sånne motegreier er bare latterlige(og kjipt for meg som nå ikke får kjøpt smøret mitt:()

Skrevet

Jeg var ikke klar over at der er forskjell på margarin og smør... trodde det var to ord for det samme.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...