Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Lill frøkna er 1,5 år og vi hadde nettopp kveldsstellet. Da hun lå der nakn og ventet på ny bleie, tok hun seg litt i skrittet og jeg syntes hun så rød ut og tok en titt. Var ganske rød ved urinveisåpningen. Så litt hvitt der - kremrester (vanskelig å forklare) som jeg prøvde å tørke bort Da skalv hun litt. Klarte ikke å gi slipp på at dette her bare var rødhet og helt normalt og prøvde å tørke litt til og da "gråt" hun litt - klynket litt og vrei seg unna. Kan dette tyde på en urinveisinfeksjon?? Noen som har barn som har hatt uvi og vet hvordan det arter seg??
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Gi jenta mye å drikke uansett om det er eller ikke - sånn for sikkerhets skyld - skader ikke. Eneste mulighet å sjekke dette er en urinprøve av vesla. Normal sett har de også ofte feber og dårlig allmenntilstand etterhvert - og da må dere til lege! Om hun er fin ellers kan hun komme seg ved å drikke mye.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Datteren min hadde det for første gang da hun var 11 mnd. Hun knep beina sammen og strigråt flere ganger om dagen, trolig da hun tisset. "vondt i tissen!!!" ropte hun.... Det var slik vi merket det....
Miss Fashionista Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 du må ta med urinprøve til legen for å sjekke(det ville jeg gjort snarest). Jenta vår hadde urinveisinfeksjon når hun var 2. mnd og plutselig utviklet det seg til nyrebekkenbetennelse med arr på ene nyra:S Går bra med henne nå da*bank i bordet* men vi måtte ha god oppfølging for å si det slik.... men er jo ikke sikkert det er det jenta di har, men for sikkerthetsskyld ville jeg levert urinprøve, du får kjøpt urinposer på apoteket...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 tusen takk for råd dere Skal dra på apoteket i morgen. Hun har ikke vært sutrete, grått eller har feber og nedsatt allmenntilstand. Men greit å finne ut av det. Skal følge godt med i morgen, om hun har smerter når hun tisser. Hi
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå