Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Den 2.des hadde jeg litt mageknip etterfulgt av diaré om morgenen. Tenkte ikke noe videre over dette. Utover dagen fikk jeg helt lette mensmurringer, som jeg hadde hatt flere ganger tidligere i svangerskapet. I 16 tiden gikk det opp for meg at det muligens var noe på gang, da murringene kom og gikk regelmessig. Min mann kom hjem fra siste dagen på jobbkurs i den tiden. Nå nå begynte murringene å ta seg opp i intensitet og styrke, ikke verre enn at jeg tenkte "det må da være vondere enn dette". Jeg gikk i dusjen, for å se om det ga seg i varmen. Det gjorde det ikke;) Vi ringte sykehuset da det var tre rier på ti min. Kjørte inn like etter. På veien var jeg i så god form fremdeles, at jeg ville på butikken. Det nektet min samboer, som var noe mer stresset;) Vi kom til sykehuset rundt 20. Ble undersøkt og hadde 5 cm åpning. Da de skulle måle hjertelyd på barnet, var denne noe høy. I tillegg viste vekstestimering avik på 22% en uke tidligere. Vi ble sendt ned fra fødeloftet og inn på føden. Riene mine kom så tett at de ville ha meg i seng på vei ned. Der fikk barnet en elektrode på hodet og vannet mitt ble tatt. Helt uproblematisk. Etter at vannet var tatt, roet hjertelyden seg. Jeg foretrakk å stå fremoverlent under riene, da ble de mye enklere å puste seg gjennom. Fikk lystgass da jeg hadde 8 cm åpning, den gjorde at jeg klarte å slappe bedre av mellom riene. Noen smertelindring utover det, merket jeg ikke. Jeg syns ting var helt ok å takle, frem til 9 cm åpning. Da fikk jeg en ekstrem pressetrang og måtte virkelig jobbe med pusting og pesing for å holde igjen. Tror ikke det varte mer en ti minutter før jeg hadde full åpning og kunne begynne å presse. DET var godt det! 30 min senere kom lille Alva Konstance til verden;) 2955 g og 48 cm. Å føde var en fantastisk opplevelse, som jeg gjerne gjør igjen! Slapp fra det hele med et lite klipp og noen pyntesting. (Ble klippet fordi hjertelyden på barnet sank på slutten av pressingen). Merket ingenting til det selv. 2 dager senere var underlivet som normalt, bortsett fra stingene da;) Ønsker dere alle en like fin fødsel som jeg fikk! Nå storkoser vi oss med verdens herligste nurk i adventstiden;)
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #2 Skrevet 9. desember 2011 Hun ble født 23:47, så ting gikk radig;)
Love88 Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Så heldig du er:) gleder meg til det begynner å skje ting her og... når fødte du i forhold til termin?
Tjålsi har født en prinsesse Skrevet 9. desember 2011 Forfatter #4 Skrevet 9. desember 2011 9 dager før;)
Love88 Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Åh... akkurat 9 dager igjen her:) gleder meg kjempe masse til det begynner å skje ting:)
1+1 blir 3 Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 Så gøy, vi hadde vel termin på samme dag, gutten min kom 1 desember, og fødselsopplevelsen vår var jo og lik! Gikk selv og trodde det skulle bli så mye værre, så var positivt overrasket over fødselssmertene. Og sto selv under de fleste riene, lå kun de gangene de skjekket åpning, og under de siste pressriene, da jeg var redd for å revne, og ville gi jordmor best mulig oversikt i det hodet skulle ut. Men var myyye lettere å jobbe seg gjennom riene når jeg sto framoverlent, både i senga, og på gulvet, lent over senga. Gratulerer så mye med en liten jente, med et vakkert navn, er en helt vidunderlig følelse å ha denne lille skapningen i armene sine, kjærlighet har fått en helt ny dimensjon!
lbir Skrevet 9. desember 2011 #8 Skrevet 9. desember 2011 for en fantastisk historie =) da trenger jeg kanskje ikke gru meg så veldig,har termin imorgen og er så spent =) kos dere masse og god jul =)
Krumelur Skrevet 9. desember 2011 #9 Skrevet 9. desember 2011 Jeg er så emosjonell nå at jeg begynner å gråta når jeg leser disse fine historiene... Gratulerer så mye med den lille skatten! 26 dager igjen og begynner å bli klar!
strikkedilla Skrevet 10. desember 2011 #10 Skrevet 10. desember 2011 Gratulerer så masse med en flott fødsel! Og med jenta! Kos dere masse og nyt hvert sekund! Håper jeg får en like fin fødsel som din. Den kan gjerne starte allerede i natt!
andreita med 2 prinsesser Skrevet 10. desember 2011 #11 Skrevet 10. desember 2011 Gratulerer sa mye, nydelig navn og kos dere i juletiden med verdens beste julegave
Vår tur? ♥desembergutt 11♥ Skrevet 10. desember 2011 #12 Skrevet 10. desember 2011 Gratulerer så mye med den lille prinsessa:-) Høres ut som du hadde en veldig god fødselsopplevelse. Kos dere i tiden fremover!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå