Gå til innhold

Har dere et favoritt barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen min og de på jobben hans mener at alle har det,men det er jo ingen som prater om det høyt. Men her hvor alle er anonyme er jeg spent på å høre. Jeg har selv bare en,så jeg ka ikke svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg må nok innrømme at jeg har det. Jeg elsker alle like høyt, men han i midten er mest lik meg, så ja, jeg har en favoritt.

Skrevet

Jepp det har jeg. Ei som er sta, egen og har masse humor. De andre er veldig flotte barn de og men hun er min favoritt.

Men jeg viser det aldri, nekter å svare på hvem jeg liker best osv... Ingen søsken fortjener å vekse opp i skyggen tl de andre.

Skrevet

Dette er jeg også spent på, da jeg selv bare har èn foreløpig, og er litt redd for at jeg aldri kommer til å kunne elske noen andre like høyt som denne...

Gjest Morn du
Skrevet

Hm, nei det har jeg ikke.

Har tenkt på det og kommet frem til at de begge har positive og negative egenskaper som gjør at de begge er mine favoritter :)

Skrevet

Nei, det har jeg ikke. Varierer i så fall fra dag til dag.

Skrevet

JA, men det er bare fordi jeg bare har en :)

Skrevet

Nei det har jeg ikke, å det er jeg glad for! Guttene mine er veldig forskjellige, å jeg elsker at de er så forskjellige!

Skrevet

Jeg har to barn men kan ikke si en er favoritt, men det ene barnet er mye mer krevende en det andre (sykdom) og får derfor mer oppmerksomhet ofte. Selv om jeg prøver å se til at begge får egen tid med meg.

Det er mye enklere for meg å finne ting til mitt friske barn når det gjelder gaver og slikt men jeg prøver å ikke gjøre forskjell. Selv om det andre barnet ikke helt ville lagt merke til det da.

Nei jeg kan ikke si at jeg har en favoritt

Men når barnas far en sjelden gang er her å ser de er det helt klart at det friske er favoritt for det andre barnet gidder han knapt hilse på.

Ufattelig trist men da er det godt oppi det her at dette barnet ikke enser slik heldigvis

Skrevet

Har fire barn, har fire favoritter, har fire gullunger, har fire peneste, og har fire mest fantastiske i hele verden.. Veldig bevisst på dette da jeg selv var den mamma likte aller minst.. og fortsatt ikke liker... Jeg har ikke kjent på hvem jeg liker mest/minst, men HVA jeg liker ved hver enkelt. Elsker alle like mye, alle fire har fantastiske sider, morsomme sider og herlige sider.. og ikke minst veldig forskjellige sider.. DET er moro å få oppleve og kjenne på.

Skrevet

Jeg er helt klart favoritten til mine foreldre, jeg har fått dobbelt så mye som mine søsken. De hater meg.

Når jeg får flere skal jeg aldri vise hvem som er favoritten min slik mine foreldre gjorde, selv om jeg skulle hatt en favoritt. Foreløpig har jeg bare én, og han er jo favoritten så langt ;)

Skrevet

Det har jeg, men det varierer fra dag til dag... Har 3 å bytte på;)

Skrevet

Jegføler jeg har ett helst spesielt bånd til min eldste.... Mamma døde da han var 10 mnd. Jeg fikk ny samboer ett år etter mamma døde, og har fått barn med han. Men de fleste iin familie er borte, så det at min sønn har blitt kost, stelt, dullet og elsket av min mamma, gjør at jeg føler noe heeeeelt spesielt for han.....

Men elsker begge barna mine så klart!

Skrevet

Nei, de er like gode på hver sin måte :)

Min mamma derimot liker meg minst av 3, og det har hun ikke klart å skjule :( Trist ! Så håper andre som ikke har like følelser for barna sine virkelig klarer å holde det for seg selv.

Skrevet

Nei, følelsene for dem er like, og jeg gjør like mye for begge etter alder. De er mine helt alene, for far har aldri stilt opp.

Skrevet

Jeg har en liten gutt som jeg elsker over alt i verden, og en spire i magen som kommer rundt 2 års dagen til sønnen min.

Kjenner at jeg er livredd for å føle mer for den ene når den andre kommer til verden.

Min mor har 3 barn. Jeg er attpåkladden og mine 2 brødre er 34 og 39 år.

Min elste bror og jeg har alltid stilt opp for vår mor som er alkoholiker. Hjulpet henne med altfra penger til kjøring hit og dit og andre tjenester hun måtte ønske, tiltross for at hun ikke har vært en spesielt god mor. Vi har alle hatt en vanskelig oppvekst. Han mellomste har aldri vært der for mamma. Vært direkte stygg mot henne i alle år og de 12 siste årene har han kutta kontakten helt med henne. Sier han ikke vil ha noe med henne å gjøre.

Alikevel sa min mor til meg da hun faktisk var edru også:

"Jeg syns det er så vondt at han bare kutter kontakten sånn brått når det er han jeg alltid har vært mest glad i"

Det var utrolig vondt å høre. Føler at det er så meningsløst og urettferdig da jeg og eldste fortsatt er her og stiller opp tiltross for at hun selv ikke er av de snilleste. Mens mellomste ikke har lagt skjul på sitt hat for henne så lenge jeg kan huske og knapt har gitt lyd fra seg på 12 år.

Er vel han hun ser seg selv mest i da.

Det jeg vil fram til er at det er lov å føle et sterkere bånd til ett av barna. Følelser kan man ikke styre! Men aldri vis det eller si det. Det gjør så vondt.

Skrevet

Jeg har en som i alle fall ikke er favorittbarn....

Skrevet

Nei det har jeg ikke. Den yngste blir vel mest dullet og dallet med, og det er jo henne jeg ser mest til og siden hun er hjemme med meg mens eldste er i bhg. Men begge er mine favoritter:)

Skrevet

Nei, det har jeg ikke! De er begge like fantastiske på hver sin måte.

Skrevet

Ja, desverre så har jeg det.

Jeg elsker begge to, men for den ene kan jeg kjenne en flommende kjærlighet som river i hjertet som jeg ikke kjenner for den andre. Blir mye raskere irirtert på den ene, og det gremmes jeg over.

Men jeg er veldig opptatt av at begge skal føle seg elsket, og jeg fordeler kyss og klem rettferdig, og jeg forteller begge to at jeg elsker dem.

Men den ene er nok mer krevende enn den andre, og får derfor mer oppmerksomhet. Dette merker den andre, som takler det ved å være sjalu og sutrete, som igjen fører til en ond sirkel hvor jeg blir irritert osv.

Skrevet

Njo, på en måte har jeg nok det. Det ene barnet er veldig krevende og slitsomt, og det barnet blir jeg dessverre litt fortere irritert på. Hun andre kan også være sta og egen, men hun er likevel så omtenksom og kjærlig. Livet hadde vært lettere, gladere og bedre med to barn av den ene typen fremfor den andre, og den innrømmelsen vitner nok på at jeg har en litt favoritt..

Skrevet

Jeg har to favoritter . Elsker begge barna mine like høyt . De er totalt forskjellige , men er de nydligste på hver sin måte .

Jeg leste overskriften på Dagbladet der det sto at alle har et favorittbarn , men jeg kan med hånden på hjerte si at det har jeg ikke .

Men da jeg va gravid med nr 2 , lurte jeg færlt på om det var mulig å bli like glad i nr2 , som jeg er i nr 1 . Svaret mitt på det er JA :)

Skrevet

Nei det har jeg helt oppriktig ikke. De har begge sider jeg liker godt og andre sider jeg liker mindre, men liker begge barna like godt uansett.

Skrevet

Begge barna er mine favoritt barn! <3 <3

1-åringen er en solstråle som har begynt å finne på masse morsomt tull;-)

3-åringen er så hærlig med sine morsomme kommentarer og sin omsorg for andre:) "stakkars lita" sier hun til minsta viss hun slår seg;-) hihi :) <3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...