Gå til innhold

Når dro dere til sykehuset... ??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært på overtidskontroll i dag.. hadde da 1 cm livmorhals, åpning på 3 cm og hadde jo kjent en del av murringer innimellom før også.

Hun røsket en del mens vi var der, og mente det kunne kanskje skje noe snart.

Etter vi var der hadde jeg litt småmurringer en stund. Nå (siden kl 12.30 - 13 tiden) så har det murret og kjentes skikkelig vondt ut..

De varer mellom 30-50 sek.. og det er omtrent 4,5 minutter i mellom. De på sykehuset var avslappet da jeg ringte, men jeg har barnevakt som er tilreisende, da ingen av oss har familie her. Hun er ikke her før va 18.15... Så vet jeg ikke om vi kan være hjemme så lenge?

Kan det også være at dette bare gir seg og dabber av?

Det har vært litt blod og slim når jeg har vært på do... Men det kan vel være fra stripingen også... men når burde jeg ta turen? vil jo ikke plutselig føde hjemme.. hahahaha

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres litt ut som kynnere? Det er vel ikke slik at smertene kommer tettere og tettere, eller? Hvordan er smertene?

Du er nok i gang, men det kan ta tid ennå, det kommer jo litt an på om du har rier eller ikke. Rier er mye vondere enn murringer.

Skrevet

Siden du må ha barnevakt for å kunne reise, så regner jeg med at du har født før? Hvordan føltes det da; hvor lang tid brukte du på å føde?

Hos meg gikk vannet spontant kl 03, jeg fikk første vonde rie kl 1350, og hadde full åpning kl 17. Pga forlenget utdrivingsfase ble ikke babyen født før kl 1825.

Man føder gjerne litt raskere den andre gangen, så du kan jo ha litt lav terskel. Spesielt om din familie er kjent for raske fødsler (hvis den er det).

Masse, masse lykke til, håper du får en fin fødsel!!

Skrevet

Hos meg var det forresten ikke noe system på riene. Jeg hadde som sagt første skikkelig vonde rie kl 1350, og den slapp ikke taket før 1420.. Da dro vi rett til sykehuset, fordi jeg ikke fikset smertene særlig bra. Fra kl 1420 til kl 1550 hadde jeg hyppige rier som ikke var så vonde. Jeg fikk imidlertid klyster kl 1550, og det var som en katalysator; og jeg hadde intense, jobbende og dype rier, svært hyppige, til den fulle åpningen kl 17. Da skrudde kroppen seg av, og etter riestimulerende drypp kom verdens beste baby kl 1725 <3

Jeg var førstegangsfødende.

Anonym 15:42

Skrevet

Ingen av mine andre har startet av seg selv.. Begge ble satt igang av ulike grunner. Så jeg vet liksom ikke helt hva jeg hadde å forvente.. Vi skulle bli satt igang onsdag i neste uke om ingenting hadde skjedd...

Det er mer enn murringer nå.. det var i starten.. Fra ca 13 tiden har jeg ikke orket å snakke med noen, tenke på noe mens det står på.. Må bare puste og holde ut... Teller og teller, og venter på en ny pause.. det er ganske intenst..

Men som sagt har jeg ikke så mye å sammenligne med... De andre ble satt igang og med drypp hadde jeg omtrent ikke pause mellom.. og jeg har liksom ikke hatt noen rier eller kynnere hjemme før...

Dette svangerskapet er første med kynnere.. og dette er definitivt IKKE kynnere....

HI

Skrevet

Jeg hadde det sånn som deg, ikke skikkelig vondt, men hyppig. Hadde 3-4 cm når jeg kom inn på sjekk, og det fikk vel iløpet av 4 timer :) Men med nr 2 så hadde jeg styrtfødsel, så jeg ville ikke ta noen sjanser.

Skrevet

Siden du allerede har født flere ganger, og beskriver hyppige og vonde rier (du vet jo hva vonde og effektive rier er, siden du har født flere ganger før), så hadde jeg fått tak i barnevakt så fort som mulig og dratt innover nå.

MASSE LYKKE TIL!!!!!! :D *gode tanker til deg*

Skrevet

Spesielt siden du allerede hadde 3 cm åpning for mange timer siden.....

Skrevet

Med nr 1 ble jeg satt i gang.

Med nr 2 var jeg på kontroll og da hadde jeg 3 cm åpning og jeg skulle bli satt i gang neste dag. Dro hjem og 1 time senere fikk jeg tegningsblødning og 2 timer senere var varte riene i 1 min og de kom med 4 min mellomrom.

Vi dro og leverte William og var på sykehuset kl 18. Og han ble født 01.30

Masse lykke til med fødselen :)

Skrevet

Takk for svar og lykkeønskninger dere... nå begynner det virkelig å bli intenst her.. riene er mye vondere...

spørs om jeg må finne noe midlertidig til ungene den neste timen.. eldste er hos kompis, og yngste måtte bare komme bort også sa de.. :)

Når jeg ligger kan de være opp til 5 minutter mellom... når jeg står/går på do etc, så kan de komme med bare 2-3 minutter mellom

HI

Skrevet

Høres fornuftig ut.

Siden det også er nr. 3 så vet jo kroppen hva den skal gjøre. Jeg fødte nr. 3 etter rier noen timer.

Men jeg går fra totalt umoden til 5 cm og full fødsel. Slik har det vært med de 2 siste. 10 min etter 54 cm er ungen ute.

Vet at neste gang drar jeg tidlig til sykehuset.

Skrevet

På nr 1 hadde jeg holdt på med rier i 4 timer, da jeg kom på sykehuset var det 7 cm åpning.. og to timer senere var poden født

på nr 2 hadde jeg holdt på med rier i 1 time da jeg dro til sykehuset.. 0,5 timer senere var jentungen født

på nr 3 dro jeg på sykehuset etter 20 min... 1 time senere var han født..

på nr fire dro jeg på sykehuset etter ti min med aktive veer.. og 25 min senere var guttungen født.

Skrevet

Jeg fikk beskjed av jordmor sist fødsel at jeg ikke trengte å komme inn før jeg følte at jeg ikke klarte å være hjemme mer, altså at jeg MÅTTE ha noe smertelindring. Så da gjorde jeg det, og kom ikke inn før jeg hadde 7 cm åpning. Føltes veldig greit der og da.

Skrevet

Var jeg deg, ville jeg kommet meg på sykehuset så fort som mulig.

Jeg var usikker selv, og lurte på å drøye avreisen. Men fødsel nr. 2 gikk jammen raskt, så jeg er glad jeg lyttet til moren min.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...