Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Si at du og mannen er gift, har felles bolig, lån, barn og økonomi. Hva ville du lettest tilgitt og kunnet leve videre med sammen mannen? a) Mannen er utro (har et forhold til en annen dame over tid, eksempelvis noen mnd) og avslutter forholdet til den andre og vil fortsette med deg. Økonomist utro, type har satt seg i gjeld uten din viten. Beløpet er så stort at det vil ta 20 års nedbetalingstid med alt dere har av ekstra penger til sparing, reiser osv. Mao dere klarer dere i den situasjonen dere har med bolig, men absolutt alt annet forsvinner til å nedbetale hans gjeld. Personlig så har jeg tenkt at jeg kan tilgi alternativ a, men ville hatt store problemer med alternativ b, da det medfører så store endringer for hele familien i mange mange år fremover.... (eksemplevis så ville det fratatt meg tid med barna dersom det fordrer at jeg må jobbe ekstra for å nedbetale gjelden...)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Fysisk utroskap er verst for meg. Selv om han hadde avsluttet forholdet, så hadde jeg ikke villet hatt han uansett. Men om det er så alvorlig som i eksempel 2 så kan det nok være jeg hadde gått uansett.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Jeg hadde ikke tilgitt om min mann hadde hatt et forhold til en annen kvinne over tid. Nå ha min mann vært det man kan kalle økonomisk utro. Hadde en skjult gjeld på over 700 000kr jeg fant ut om som nygift. Vi løste det fint med å bake gjelden inn i boliglånet. Men skuffelsen over min mann var jo stor da, men ikke ødeleggende i lang tid. Er langt over det nå. Faktisk kan jeg nå si "Det var jo ikke sååååå ille".
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Følelsen i det man oppdager det tror jeg er nogenlunde likt. Men, ved økonomisk utroskap, har mn mulighet til å få total kontroll over situasjonen, og man kan kreve at man har tilgang til nettbank osv, sjekke hva personen bruker pengene på, og derav faktisk VITE at man kan stole på personen igjen. Ved fysisk utroskap har man ingen andre "hjelpemidler" i ettertid enn å stole blindt på personen. Det er mye vanskeligere, og til tider vondt. Jeg har opplevd begge deler, og tilga begge deler. Men valgte å avslutte forholdet med han som var fysisk utro, fordi jeg ikke klarte å komme over det, på tross av tilgivelse. Var alltid en liten stemme som lurte på hvor han var hvis han var 5 min forsinket.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Vil ikke ha noen av delene. Men for meg er nok utroskap verst. Men det er så umulig å se for meg noen av delene, særlig den andre, fordi samboeren min er veldig økonomisk bevisst og fornuftig. Sparer og sparer, kjøper aldri noe på impuls osv
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 For meg hadde definitivt utro vært verst, da blir sviket "personlig". Begge deler hadde vært vanskelig å takle, men ved økonomisk utroskap hadde jeg vært mer innstilt på å prøve...
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #7 Skrevet 9. desember 2011 Hadde reist for begge grunner. Har ordna meg slik at han ikkje kan ta pant i bolig, hytte og bil. Alt detta ligger under lånet som jeg og han honterer. Skulle han øke lånet må min underskrift vere med.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #8 Skrevet 10. desember 2011 men man kan fint opparbeide seg en voldsomt stor gjeld på kredittkort og forbrukslån...
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #9 Skrevet 10. desember 2011 Fysisk utro ville jeg avsluttet forholdet med en gang (har vært der tidligere så det vet jeg) Økonomisk utro spørs det litt om hvor mye rot det er og hvor langt det har gått. Men er det for ille ville jeg valgt å gå da også. Jeg ville allikevel følt meg mer sveket om han hadde hatt seg med andre damer
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #10 Skrevet 10. desember 2011 Økonomisk utro. Resten driter jeg i, og trenger heller ikke å forholde meg til som enslig. Men økonomisk utro betyr for meg å ødelegge selve grunnvolden til eksistensen i dagens samfunn. Penger teller, om en vil eller ikke. Verdier teller. Skal en ha en god og forutsigbar hverdag, så¨bør en vite en del om det som kommer inn av penger. Og når en partner ødelegger dette, så er det ut. Den personen kan jeg ikke tilgi, for det vil påvirke min og barns hverdag i mange år i form av mat og klær og alt annet en trenger. Det er jeg ikke villig til. Og jeg eier leilighet alene, og vil aldri la en annen person kjøpe seg inn i det jeg har skapt. ALDRI! Det er MITT.
Anonym bruker Skrevet 10. desember 2011 #11 Skrevet 10. desember 2011 Økonomisk utroskap er definitivt verst
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå