Gå til innhold

halsbrann = har jentebaby i magen ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

mange i familien sier at dette har en sammenheng ...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg ingen tro på. Jeg hadde sykt halsbrann da jeg ventet gutten min. Jeg har hørt at mye halsbrann har sammenheng med at babyen fødes med hår.. ;-)

Skrevet

Det er mange som sier at halsbrann betyr at du skal få en unge med mye hår også ;)

Dette er gammel overtro og har ingenting med virkeligheten å gjøre. Svangerskapet gir deg en midlertidig brokk i lukkeklaffen mellom spiserør og magesekk, hva slags kjønn babyen har påvirker ikke den klaffen altså.

Jeg hadde sinnsyk halsbrann og har fått to gutter :)

Skrevet

Halsbrann går ikke på kjønn, men på lukkemuskelen i halsen osv. Sies også at det kommer av hvor mye hår babyen har ;)

Skrevet

Jeg hade KONSTANT halsbrann i 9mnd, og fikk gutt...

Skrevet

Har en jente og to gutter. Like mye halsbrann hver gang.

Skrevet

Har måtte drikke garviscon i 6mnd nå, og venter uten tvil Gutt :)

-Halbrann kommer jo av slapphet i lukkemuskelen til magesekken pga hormoner som produseres uavhengig om det er gutt eller jente...så desverre, det er nok et gammlet kjerringråd. ;))

Skrevet

Synes forresten denne gamle overtroen er morsom jeg...

Før visste de jo ikke hvordan vi mennesker så ut inni, så de trodde faktisk av babyen lå "løst" inne i magen og hadde den da mye hår ville det kile deg inni toppen av magen så du fikk halsbrann :-)

Nå vet vi jo at håret til ungen bare flyter i fostervannet inne i livmoren og overhodet ikke kan kile deg i spiserøret, men så gøy at de trodde det før..

Skrevet

Næh....

Har to svangerskap = to gutter. Kun halsbrann i siste svangerskap, og da fikk jeg en gutt med masse hår. I første svangerskap hadde jeg ikke halsbrann, og gutten hadde ikke hår....

Vet ikke om det har noen sammenheng da.

Skrevet

Haha! Jeg hadde masse halsbrann og fikk en gutt nesten uten hår.

Skrevet

Masse halsbrann, fikk jente uten hår.

Skrevet

Ingen sammenheng, jeg har mer halsbrann med gutten jeg venter enn jeg hadde med jentungen.

Skrevet

Det stemmer ikke her iallefall. Første gang hadde jeg ingen plager med halsbrann, og jeg dikt jente med mye hår. Nå har jeg litt halsbrann, og jeg venter en gutt :-)

Skrevet

Har 2 jenter, men aldri vært plaget med halsbrann..

Skrevet

Holdt på å forgå pga halsbrann sist svangerskap, måtte sitte å sove og ingenting hjalp fra 4 mnd.

Det var en vakker liten gutt! :)

Skrevet

det har ingenting å si. Har jente i agen men har like mye halsbrann som da jeg gikk med gutten min. Derimot energinivået, tørrhet i huden og den konstante bleikheta det tror jeg har noe med å gå med jente. Jeg tørker rett å slett ut her

Skrevet

Har hatt halsbrann fra helvete begge mine tidligere svangerskap og er den heldige eier av to stykk deilige gutter ;o)

Skrevet

jeg hadde fryktelig halsbrann i mine graviditeter, fikk jenter begge ganger, og ingen av de hadde hår...

Skrevet

Har ingen sammenheng. Jeg har halsbrann og ar en guttvott i magen.

Skrevet

ingen sammenheng.

hadde halsbrann første gang.. da ble det gutt.

har ikke hatt noe halsbrann denne gang og venter jente

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...