Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #1 Skrevet 9. desember 2011 Jenta mi har nå blitt bedt i sin første "vennebursdag" til en i barnehagen:-) Det skal feires på Mc Donalds, og jeg lurer på hvordan det er? Kjøper vi mat selv, eller er det allerede betalt av dem?? Spiller ingen rolle, jeg bare lurer på hvordan dette fungerer... Dessuten; "Temabursdag" på Mc Donalds...Noe spesielt vi skal gjøre?? Spesielt antrekk eller gave? Sikkert dumme spørsmål, men dette er helt nytt for meg;-) Jeg er også usikker på hva og hvor dyr gave jeg skal kjøpe...Er bare litt redd for at det blir veldig forskjellig fra hva de andre gjør! Noen med erfaringer og tips??
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #2 Skrevet 9. desember 2011 Ungene mine har aldri vært i bursdag på Mc Donald, men på noen andre litt tilsarende steder. Maten har vært forhåndsbetalt alle steder. De har kledd seg i vanlig pentøy og gavene ligger offesielt på 50-100 kr, men i praksiss bruker noen opp til 120,-. Dyrere ting kjøpt på tilbud er ganske vanlig.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Vanligvis er slike bursdager betalt av de som holder bursdagen. Temabursdager er vel egentlig bare for å sette litt spiss på settingen. Man trenger ikke kle opp ungene i noe spesielt, dersom ikke det er blitt opplyst om i innbydelsen. Gaven trenger ikke ha noen sammenheng med selve temaet for festen. Gi det dere har lyst til å gi bursdagsbarnet;-)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Ok, takk for svar:-) Flere med erfaringer på hvor prisene på gaver ligger?
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Vi pleier å gi mellom 50 og 100 kroner.
Gjest irismor Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Alt er betalt for av bursdagsbarnet (foreldrene). Hvis det ikke står noe spesielt i innbydelsen så er det vanlig penklær. Greit å ha sokker litt tykk strømpebukse på, de skal sikkert leke i lekerommet og der er det av med skoene. Ring til foreldrene og hør om antrekket hvis du er usikker. Gave, pris er opp til deg. Hva som er normalt i vanlige bursdager gjelder her også. Vi hadde 4 årsdagen til søta på McDonalds. Med 11 unger var det veldig greit å slippe og styre og rydde opp :-) Vi betalte ca 45.- per unge og 200.- for leie av "lokalet" og en ansatt som underholdt ungene (serverte mat, drikke og is). Hele greia kom på 700.-
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå