Gå til innhold

Rhesus negativ og antistoffer...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal på ny kontroll på kk i dag. Blir spennende....var der for 2 dager siden og da så det meste bra ut. Litt høy blodgjennomstrømning i hjernen....skulle jo ha denne babyen i januar, men nå får vi se. Tar en dag av gangen:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei! Samme som deg, antistoffer og neg.rhesus. Lille i magen har hjerteblokk, så blir virkelig spennende fremover! Ny kontroll på riksen til uka.

Hva mener du med kk ?

Hvordan gikk det idag? Ja du får ta en dag av gangen! :)

Den høye blodgjennomstrømningen skyldes antistoffene?

Vet ikke NOE om dette jeg! hehe , helt nytt! (fikk vite det forrige uke)

Fredrikstad sykehus har ikke nok kompetanse til å se dette, for har jo gått jevnlig kontroll der, hittil.

Skrevet

Takk for svar prinsesse+baby:-)

Antar at du er fra Fredriksstad? KK står for Kvinneklinikken som ligger i Bergen. Var der på onsdag og igjen i dag. Fikk vite om antistoffene for en uke siden. Blodverdien målt på den rutinemessige 32 ukers kontrollen var 32. På onsdag var den steget til 128. Fikk vite svaret i dag. Har lest fra andre innlegg at ved verdier på 200-300 ble babyen hentet ut. Blodgjennomstrømningen var visst ikke nevneverdig høy i følge legen i dag, og var uforandret. Ja, hvis barnet blir blodfattig/anemisk blir hastigheten raskere. Lille prinsesse var forresten målt til ca 2,3 kg for 2 dager siden. Var da 33+1 uker.

Hvordan går det med deg da? Hvordan er dine blodverdier? Har du også vært til ekstra ultralyder? Hva vil det si at din lille har hjerteblokk? Hvor langt er du kommet i svangerskapet? Mye spørsmål her, men ble litt glad ( ikke misforstå) for å finne en i samme situasjon:-)

Lykke til!

Skrevet

Hei! Jeg er ifra midt i mellom Oslo og Fredrikstad! Skal føde på riksen isteden, pga hjerteblokken.

Så skal ikke til Fredrikstad mer.

Blodverdiene vet jeg ingenting om, har ikke vært snakket om de.. hmm..

Ja har vært på ekstra oppfølging, på fredrikstad, fordi pga de antistoffene jeg har kan babyen utvikle hjerteblokk.

Så skulle vært til ukentlig kontroll mellom uke 16 og 24, og da har jeg vært der to ganger! Så de har jo tydeligvis vist for lite om dette... Så var jeg hos jordmor på kontroll, hun syns hjerterytmen var dårlig, og ville ha meg til fredrikstad, for en ekstra sjekk! og der traff vi en ny lege, som heldigvis så at hjerterytmen gikk litt sakte, så han ville ha meg til riksen for sikkerhetsskyld.

Og takk og lov for det!

Babyen hadde jo hjerteblokk! Legen på riksen var overrasket over at ingen på Fredrikstad hadde sett det.. Når jeg atpåtil ble oppfulgt pga det..

Så nå er jeg glad for at jeg er i gode hender på riksen!

Hjerteblokk betyr at, hos min baby, slår hvert tredje slag litt saktere. Men det kan vokse seg bort, inni magen. Eller så ser man an hvordan det utvikler seg. Så nå går jeg på ukentlig ultralyd.

Er i uke 26:)

Ja, takk det samme! Syns det er greit å snakke litt med noen!

Vet om flere på 2 tri, som har rhesus positiv og negativ... Vi skrev litt sammen på en tråd der, den er ikke så gammel.

Heter noe om " vært på kontroll og surr med termin beregning"

Jeg vet at disse jentene som er positive tar en sånn blodprøve (?) i uke 32, eller rundt der, er det den du har tatt kanskje?

Men trodde ikke vi som var negative trengte det? Nei jeg vet ikke stort om det...forholdsvis nytt for meg å! :)

Er spent på tirsdagens kontroll, da kommer antagelig de to barnehjertespesialistene for å se på babyen, og fortelle mer... Så det blir spennende!

Dette ble mye! !:)

Godt at veksten er fin, det er den her også! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...