Gå til innhold

Når permisjonen går ut - dagpenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har permisjon frem til feb.2012, men kan ikke begynne i jobb før 2012, pga barnehageplass. Jobben jeg har nå, skal jeg IKKE tilbake til, så jeg skal levere oppsigelse snart..

Men jeg trenger jo penger den perioden. Har spart opp litt ,men det er ikke nok.

Men har jeg rett på dagpenger da?

Kan jeg si opp jobben min mens jeg er i permisjon og får foreldrepenger fra nav?

Noen som kan forklare meg litt hvordan jeg skal få dette til å gå opp??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg kan ikke helt reglene, men hvis du sier opp selv så har du ihvertfall 8 uker karantene.

Skrevet

For å få dagpenger må du være reell arbeidssøker og du må kunne skaffe barnepass på kort tid om det skulle dukke opp en aktuell jobb for deg.

Støtten du har krav på i ditt tilfelle er kontantstøtte.

Jobben din kan du si opp mens du er i permisjon.

Skrevet

Kontantstøtte får jeg ikke.. barnet ble født i juli 2011..

Blir så stresset av å ikke vite hvor jeg skla få inn penger fra.

Kan eg evetulet si opp jobben når permisjonen slutter, og bli sykemeldt i oppsigelse tiden? Jeg har en så ubehagelig arbeidsplass at jeg orker ikke tanken på å jobbe der mer.

Hilsen HI

Skrevet

Hvorfor har du bare 1/2 år permisjon da?

Skrevet

Eh nei.. Man får ikke sykemelding fordi man ikke trives i jobben, du må være SYK for å få sykepenger.. Dette er jo å spekulere i sykemelding og er svindel.. Du er åpenbart i en vanskelig situasjon men det er jo den samme situasjonen alle er i som må gå en stund uten lønn pga barnehageplass.. Tenk om alle de skulle svindlet til seg dagpenger eller sykemelding???? Nei, vil du ikke jobbe der mer så si opp slik at oppsigelsestiden er ferdig til permisjonen er ferdig og så finner du deg en jobb på kveld, natt og helg som lar seg kombinere med å være hjemme fram til oppstart i barnehage.. Slik alle andre gjør det...

Skrevet

ja, det vet og fortår jeg. men jeg har ikke mulighet til å jobbe kveld, eller natt. Har ingen som kan passe barna mine da.

lurte på om sykemelding før jeg fant ut at jeg kan si opp i permisjonstiden.

Skrevet

Hvis barnet er født i juli, så må jo du og far til sammen ha permisjon lengre enn til februar... Ellers er det ingen lovlig måte å få penger på annet enn å jobbe når man ikke har mer permisjon igjen og ikke har barnepass, før barnet er et år, da har man krav på kontantstøtte. Hvis du ikke har penger og ikke barnehageplass, så får du søke etter dagmamma, evt være dagmamma selv og søke etter andre dagbarn du kan ha hjemme sammen med ditt eget barn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...