Gå til innhold

kan noen hjelpe meg, soving og baby

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt som på litt over 2 mnd. Fram til forrige uke har han vært grei å legge og har sovet lenge på natten før mating. Han har hele tiden fra vi kom fra sykehuset sovet i sin egen seng, men på vårt rom. Han har også skreket til en del ganger før han har sovnet godt for natten..men da har vi bare gått å gitt han smokken.

Nå er han urolig å skriker en del før han sovner..sover noen få timer og får mat..skal legge han etter mating..så ligger han å skriker/sutrer..tar laaaaang tid å få han i søvn igjen...så får han mat etter en stund igjen..og kan også nå slite med å sovne... dvs at verken han eller jeg sover så mye i løpet av natten..han har ofte sovet en stund utover morgenen etter sånne netter..de dagene jeg ikke må vekke han for å levere eldre søsken i barnehagen. Idag våknet han tidlig..

Noen ganger kan det virke som mageont, andre ganger skjønner jeg ikke hva det er. Barnet kan vel ikke få kolikk i en alder av 2 mnd?

Noen som har gode råd, tips om å få han til å sove...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Heisann

Jeg vet ikke om jeg har noen gode råd, men skriver litt om mine tanker (håper det er ok?)

"Alle" barn har en urolig periode iløpet av dagen, som oftest på kvelden. Jeg har ei venninne som er helsesøster og hun sier at det er ikke kolikk når hun (min datter) skriker en time eller to... Jeg har aldri hatt problemet med soving etter hun har sovnet om kvelden (alt fra 19-00, men som oftest mellom 2030-2130) Min datter som igår var 7 uker kan være våken fra 19-23 hvis hun sover hardt i lange perioder om dagen. Så jeg tar henne ut av den tunge søvnen etter en times tid (drøy time) eller flytter henne fra der hun sover. Da sover hun ikke like tungt. På kvelden så oppfatter jeg det slik at hun er kosesyk, men ikke soveklar, selv om det ser ut som hun sover på fanget, men våkner når jeg legger henne vekk (gjør ikke det på dag og natt, bare kveld) Jeg sitter i stresslessen med henne på fanget og hun koser, kikker seg rundt og dupper litt av innimellom. Hun liker seg best når det ikke er for mye greier. Jeg merker også godt på henne hvis vi har hatt en dag på besøk, eller fartet rundt omkring, da er hun mer urolig på kvelden. Jeg fullammer, men hun får tåte ekstra på kvelden (om det er min eller hennes vane blitt, skal jeg ikke si noe om ;-) Jeg har en følelse at hun sovner best på "full" mage. Grunnen til at jeg gir mme, er fordi hun fikk det 12 timer etter hun ble født, pga alt for lavt blodsukker. Hun får også tåte hvis vi er på besøk eller ute på andre ting.

Om jeg skal prøve meg på råd, så ville jeg vekket han når det er frokost for han... her vil det si 7-8 tiden... hun sovner fort igjen etter mat, men sover ikke like hardt og lenge da hun nok oppfatter at det er dag. Og at du ikke lar han sove hardt og lenge om gangen...

Lykke til :o)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...