Gå til innhold

Enda et KS spørsmål

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt to KS og begge gangene ble jeg lagt i full narkose. Det gikk sånn ca 12 timer til jeg var våken nok til å sette meg opp og se på babyen. Hadde hatt noen få våkne øyeblikk innimellom og sett babyen, men ikke mer enn noen minutter av gangen.

Denne gang skal jeg har planlagt KS og håper at jeg slipper å ende i narkose.

Hvordan er tiden etter med kun spinalbedøvelse?

Sover man i flere timer da også, eller er man våken hele tiden og bare venter på at følelsen skal komme tilbake i nedre del av kroppen?

Håper noen kan svare.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Var våken, men trøtt etter operasjonen. Ventet ikke på å få igjen følelsen. Tenkte ikke veldig over det, tror jeg. Du kjenner jo berøring, men ikke smerte. Rare greier. Blir bare fasinert av sånt, jeg!

Operasjonen og spinal er ingenting å grue seg til!

Lykke til!!

Skrevet

Har samme historie vi da. Jeg har 2 hastesnitt i narkose og et planlagt med spinal.

Spinalen er ingenting å grue seg til, jeg hadde hørt x antall historier om det og var så nervøs at jeg nesten hyperventilerte, men man kjenner altså ingenting, bortsett fra det lille stikket når de setter lokalbedøvelse først.

Du er våken hele tiden og kan prate med personalet, du kjenner ikke noe smerte bare at de tar på deg, jeg synes det var behagelig å ligge der, holdt på å sovne siden jeg ikke hadde sovet noe natta før.

Du blir flyttet til oppvåkningen når de har sydd deg sammen, jeg lå der et par timer tror jeg. Pappa`n kom med babyen og fikk være sammen med meg der.

Lykke til med forestående KS :)

Skrevet

Har selv hatt ks både i full narkose og våken med spinal.

Kan først si at det var 100 ganger bedre å være våken.

Med narkose gikk jeg glipp av så mye, og ville bare sove det første døgnet.

Å være våken var spennende. Fikk beroligende da kroppen tok litt av på egenhånd og koste meg da gjennom resten.

Fikk babyen bort til meg rett etter at han ble tatt ut, når de tørket av han gjorde de det på et bord like bak meg så jeg kunne se alt.

Ble kjørt på oppvåkningen etterpå mens bedøvelsen gikk ut av kroppen, men fikk gutten hos meg omtrent med en gang. Så hadde ikke noe mindre førstekontakt med han enn jeg hadde med forrige som kom vaginalt. Forskjellen var at jeg nøt det mer og husker det siden jeg ikke var utslitt og lei.

I tiden etter dette ks'et var jeg opplagt og satt oppe og ammet noen timer senere. Klokken halv åtte ruslet jeg til tv-stua og så Hotell Cæsar.

Har et ks i narkose, en vaginal fødsel og et planlagt ks med spinal. Det siste var det aller beste og det jeg gjerne skulle ha opplevd igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...