Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Jeg kjenner en gutt på 11 år som går på medisiner som demper matlysten hans. Han har ADHD. Det eneste han spiser er litt pizza uten grønnsaker, lasagne uten tilbehør og nudler uten grønnsaker. Drikker også mest brus. Han spiser ingen grønnsaker, liker INGEN grønnsaker og får heller ikke vitamintilskudd eller fettsyrer. Som mor hadde ikke jeg latt dette skje. Hadde dere?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Latt det skje? Vel, man man ikke tvinge frukt og grønt ned i halsen på et barn. Jeg ville oppmuntret, lagd sunn mat og slikt, men jeg bruker ALDRI mat som straff (eller som belønning).
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #3 Skrevet 8. desember 2011 Nei ,selvfølgelig hadde jeg ikke latt dette skje! Det har vært utført mange studier på ADHD og kosthold. Fettsyrer og proteiner ser ut til å være en gjennomgående kompenent.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 ofte kan en ikke bestemme det... når et barn har nedsatt matlyst, er det siste en skal gjøre å presse tilå spise noeen ikke vil ha. har en 3 åring som ikke spiser stort. han får tilbud om det samme som vi spiser, men har alltid noe som han liker på samme tallerken. for at han skal få i seg de nødvendige vitaminene, får han vitaminbjørner. dette er helt greit i følge ernæringsfysiolog.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #5 Skrevet 8. desember 2011 Hva ville du gjort da? Tvangsforing?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå