Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Jeg bekymrer meg så fælt for økonomien. Lager budsjett, og ser at det går opp. Men med stram margin selvfølgelig... Blir så nervøs av det! Føler meg kvalm når jeg finner en faktura i postkassa... Tenker på økonomien hele dagen!! Noen tips til hvordan jeg kan bevise for meg selv at dette går bra? Har det jo ikke bra når jeg går rundt og tenker på dette hele tiden... Har vært sånn siden jeg begynte å jobbe etter permisjonen... flyttet i løpet av permisjonstiden, og fikk bare deltidsjobb nå... :/
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Du er nok ikke alene om å ha dårlig økonomi.jeg er trygdet alenemor og det er tøft.lite penger hele tiden
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #3 Skrevet 9. desember 2011 Hvis du lager budsjett så er du allerede langt på vei :-) dette kommer til å gå fint. Bare husk å legge av til de faste regningene som kommer 1-4 ganger i året så vil du ikke få noe problemer :-)
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #4 Skrevet 9. desember 2011 Hvis du har laget budsjett, vet du sikkert ganske nøyaktig hva som er dine faste utgifter i gjennomsnitt hver mnd(hele året delt på 12). Sett av dette beløpet, helst bittelitt mer på en regningskonto hver mnd. Betal regninger fra denne kontoen. Da er d lett å se hva du/ dere har igjen til mat, bensin, underholdning etc. Helst bør du også sette av litt til sparing slik at dufår en bufferkonto til uforutsette ting. Da vil du bli mindre nervøs tror jeg. Ikke lett, sliter selv, og har ikke hatt mulighet for sparing på en god stund i forb m huskjøp etc. Venter også tvillinger, så det blir jo endel ekstra utgifter. Men oversikt hjelper en til å unngå unødvendige impulskjøp, om det så bare er blader eller lignende.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #5 Skrevet 9. desember 2011 Prøv å få noen av de faste avgiftene i fast trekk hver mnd. Vi fikk ordnet dette med de kommunale avgiftene. Nå sliter vi ikke så mye de to gangene i året de pleier å komme.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #6 Skrevet 9. desember 2011 Alenemor jeg også, men i 70 % jobb. Enn om jeg bare kunne fått fullstilling nå, da ville alt føles så mye lettere... :S Skjønner jo at jeg ikke kan gå rundt å innbille meg at jeg skal unne meg og mine to barn dyre ting og ferier når vi lever på ei inntekt, så det er ikke det jeg bekymrer meg for... Bekymrer meg rett og slett for om jeg greier regningene, og om jeg må selge huset vårt som vi trives så godt i... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå