Gå til innhold

Hvor vanlig er det at legen din er nysgjerrig?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg liker legen min. Hun er kanskje ikke noen ekspert på noen ting, men er helt OK. Jeg har kronisk sykdom og er ofte hos legen min, gjerne flere ganger i mnd.

Men selv om jeg liker legen godt, og ikke vil bytte liker jeg ikke at hun stiller meg personlige spørsmål. F.eks "har du hørt noe ifra eksen din, da?"

"Hvorfor sitter mannen din på venterommet, har han ikke bedre å gjøre?"

Er det normalt at leger husker hva du forteller dem og spør "hvordan det har gått" osv?

Er jeg hårsår som reagerer på slikt, eller er det upassende?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hmm legen min har gjerne spurt hvordan det går osv, har litt med historien min å gjøre, mistet bla min datter i aug i fjor...Hun har vært med meg igjennom mye, men aldri stilt sånne spm som hvorfor mannen min er med ol.....Det har vel ikke hu noe med?

Skrevet

Jeg syns ikke det er upassende. Det er en måte å orientere seg i din hverdag på kan jeg tenke meg. Det gir henne et bedre bilde av deg og din situasjon og i konsekvens muligens bedre oppfølging.

Skrevet

Nei, det er det nettopp jeg også har tenkt... det har vel ikke hun noe med? Når jeg har hatt med han inn, feks på vår første svangerskapskontroll med nr 1, og vi skulle høre hjertelyd osv. for første gang sa hun "har du med fanklubben din?"

Og hvorfor spør hun om min eks som jeg slo opp med for 5 år siden, og ikke har noen ting å gjøre med...? syns det er litt sånn merkelig jeg... og spørre om hvordan det går mtp spesielle ting som sykdom, familie og barn osv ser jeg ikke noe problemer med. men jeg har liksom en litt uggen følelse av at jeg syns hun spør om for mye irrelevant- Snoker og graver litt, liksom...

Gjest Kira 1 + 1 underveis ♥
Skrevet

Jeg synes det er litt spesielt at en lege spør etter eksen din, med mindre du har fortalt mange historier eller spesielle hendelser fra den tiden. Og synes det var ganske frekt å spørre om mannen din ikke har noe bedre å gjøre enn å sitte på venterommet. Akkurat den kommentaren hadde nok jeg også reagert på.

Men kanskje det er hennes måte å drive med "small-talk"?

Legen min, en mann i 60-årene, har aldri spurt om slike ting. Men vi spøker ofte om mann, barn osv, har en veldig god tone med han.. og har vel gått hos han i over 20 år;)

Skrevet

synes det er merkelig selv. jo mer jeg tenker over det, jo flere episoder kommer jeg på. Hun legger seg liksom borti ting hun ikke har noe med. Feks for en stund siden nevnte jeg at jeg ville ha brystreduksjon etter jeg var ferdig med barn, da jeg bruker strl 70J og det meste av det er "dævv" hud. Da begynte hun å le av meg, og sa "du som er så ung? nei, æsj, det må du ikke finne på! Da får du enda styggere pupper da". Akkurat der og da ble jeg bare stille og følte at jeg hadde sagt noe dumt som i det hele tatt kunne tenke på brystreduksjon... men ærlig talt, sånn i retroperspektiv så var det jo hun som var frekk, eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...