Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #1 Skrevet 8. desember 2011 Jeg har barn i tenårene og de har aldri hatt faste plikter. De har hjulpet til når det trengs og fått mer ansvar etterhvert som de ble eldre, men de har aldri hatt jobber som de har eneansvar for. De har heller ikke fått penger for utført arbeid, for jeg mener at i en husholdning hjelper man hverandre uten å få betalt for det - man gjør det rett og slett fordi man er et team. Til tross for at de har sluppet å bruke tiden sin på husarbeid o.l. og fått penger når de trenger det, har de blitt flotte, høflige ungdommer som gjerne trår til når det er behov for det - selv om det kanskje ikke skjer så raskt som mamma kunne ønske. Er vi ganske alene om denne filosofien? Har alle andre barn faste plikter som blir avlønnet med ukepenger?
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #2 Skrevet 8. desember 2011 Her er det ingen faste plikter. Nå er eldste bare 8 år enda, men vi kommer neppe til å innføre faste plikter.
Anonym bruker Skrevet 8. desember 2011 #4 Skrevet 8. desember 2011 Nei våre unge voksne hadde heller ikke faste plikter. De har vokst opp til å bli stødige selvstendige voksne, med fast jobb, hus og samboere.